Sökning: "Victor Helgesson"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Victor Helgesson.
1. Adaptiva ledningsprocesser -instrument som komplement? En kvalitativ studie om varför organisationer använderadaptiva ledningsprocesser
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
2. Kapitalstruktur i byggmästarbildade bostadsrättsföreningar : En kvalitativ studie om vad som påverkar valet av kapitalstruktur i byggmästarbildade bostadsrättsföreningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : En lagändring 2007 innebar att byggmästarbildade bostadsrättsföreningar fick nya förutsättningar för sin kapitalstruktur. Det i kombination med ett ökat användande av differentierade insatser vid prissättningen av bostadsrätterna, gjorde att vi valde att undersöka vilka faktorer som påverkar byggmästarbildade bostadsrättsföreningars kapitalstruktur. LÄS MER
3. Risk och osäkerhet i vindkraftsinvesteringar : Hur företagens investeringsbedömning påverkas av deras syn på risk och osäkerhetsfaktorer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Nyckeln till ett framgångsrikt och värdefullt företag är att göra bra investeringar eftersom det är investeringarna som skapar den avkastning som dess ägare får som ersättning (Froot, et al., 1994). LÄS MER
4. Fusionen mellan Telia och Sonera - lönsam för aktieägarna?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Differentiering ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Abstract Semester and year: Spring, 2008 Writers: Victor Andersson and Filip Forslund Tutor: Thomas Helgesson Program: Marketing program, Halmstad University - School of Business and Engineering Title: Differentiation from a consumer perspective - How important is differentiation from a consumer’s perspektive when choosing a residence? Presentation of problem: How important is differentiation from a consumer’s perspective when choosing a residence? Purpose: The purpose is on basis from previous theories on the subject to describe what kind of differentiating that from a consumerperspective is the most important when choosing a residence. Key words: Differentiation, brand, apartment market Methodology: This thesis is built on an qualitative method, where eight open individual interviews have been made. LÄS MER