Sökning: "Victor Mörk"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Victor Mörk.

  1. 1. Hemskt kul? : En undersökning om användningen av hemska fenomen ihumorformen roast

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Victor Stenqvist; [2021]
    Nyckelord :Roast; mörk humor; stand up; lek; inkongruensteorin; Fredrik Andersson; Messsiah Hallberg; Nikki Glaser;

    Sammanfattning : Denna uppsats använder en kvalitativ analys för att undersöka delar av anföranden i roastprogram framförda av ståuppkomikerna Fredrik Andersson, Messiah Hallberg och NikkiGlaser. Syftet med uppsatsen är att med hjälp av humorteori och forskning förstå hur hemskafenomen kan bli roliga i roast-sammanhang och vilka tekniker som kan nyttjas för att lyckasmed anföranden i roast. LÄS MER

  2. 2. Social Marknadsföring : Konsumenters prioritering av funktionella och symboliska värden kopplade till konsumtionenav nötkött.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Niklas Ahl; Yingwai Foong; Victor Mörk; [2016]
    Nyckelord :Social Marketing; Consumption of Beef; Consumer behaviour; Social marknadsföring; nötköttkonsumtion; konsumtionsbeteende;

    Sammanfattning : Titel: Social marketing: Konsumenters prioritering av funktionella och symboliska värden kopplade till konsumtionen av nötkött.   Författare: Ahl Niklas, Foong Yingwai, Mörk Victor   Handledare: Henrik Sällberg   Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola   Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng   Syfte: Uppsatsens syfte är att analysera under vilka omständigheter social marknadsföring påverkar konsumentens prioritering av funktionella och symboliska värden kopplade till konsumtionen av nötkött. LÄS MER