Sökning: "Victor Mannerson"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Victor Mannerson.

  1. 1. Hur hanterar restauranger kundfeedback via sociala medier? : Kundfeedback och dess inverkan i restaurangers operativa verksamhet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Victor Mannerson; Henri Mark; [2018]
    Nyckelord :Social media; restaurant; dialogue strategies; customer feedback; marketing mix; CRM; SCRM; rumour exposure; private channels.; Sociala medier; restaurang; dialogstrategier; kundfeedback; marknadsmix; CRM; SCRM; ryktesspridning; privata kanaler;

    Sammanfattning : Bakgrund: Betydelsen av kundfeedback kan idag inte underskattas. För att undersöka dess inverkan krävs vetskap kring vilka dialogstrategier restauranger implementerar. Information om dess inverkan i den operativa verksamheten samt vetskap om varför restauranger väljer att hantera samt åtgärda kundfeedback. Forskningsfrågor: 1. LÄS MER