Sökning: "Victor Peolsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Victor Peolsson.

  1. 1. ”Men typ hoppa plint, det ger ju inte så mycket” : En studie om pojkar från NIU och naturvetenskapliga programmets inställning till skola, vidare utbildning samt idrott och hälsa utifrån ett motivationsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Victor Peolsson; Viktor Blücker Bäckström; [2016]
    Nyckelord :inställning; motivation; idrott; nationellt godkänt idrottsutbildning; naturvetenskapliga programmet; utbildning;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att utifrån ett motivationsperspektiv undersöka pojkars inställning till skola, vidare utbildning samt idrott och hälsa. Studien  undersökte detta hos en grupp pojkar som studerade på ett nationellt idrottsutbildningprogram samt pojkar på ett naturvetenskapligt program. LÄS MER

  2. 2. Social Identity in Social Media : A Qualitative study on Upper Secondary Students Experiences in Social Media

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Viktor Blücker Bäckström; Victor Peolsson; [2014]
    Nyckelord :Social identity theory; sociala medier; kränkningar; ingrupp; utgrupp.;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka hur gymnasieelever upplever sociala medier utifrån Tajfels (1974) Social identity theory (SIT) samt vilka negativa och positiva aspekter gymnasieelever upplever med sociala medier. Med hjälp av en kvalitativ intervjumetod utgör svaren från tolv gymnasieelever i södra Sverige empirin för studiens resultat. LÄS MER

  3. 3. Simundervisning till ytan

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Victor Peolsson; Niklas Willberg; [2014]
    Nyckelord :Simundervisning; kunskapskrav; ramfaktorteori; förutsättningar; möjligheter; begränsningar.;

    Sammanfattning : I det här arbetet har vi undersökt hur lärare inom idrott och hälsa upplever simundervisning och vilka upplevelser de har av hinder och möjligheter för att bedriva simundervisning utifrån styrdokumenten. Studien har genomförts med en kvalitativ insamlingsmetod. LÄS MER