Sökning: "Victoria´s Secret"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Victoria´s Secret.
1. Kvinnlig egenmakt i reklam, autentiskt eller inte? : En multimodal kritisk diskursanalys av hur Djerf Avenue och Victoria´s Secret PINK konstruerar diskurser om kvinnor på Instagram
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur modeföretagen Djerf Avenue och Victoria’s Secret PINK konstruerar diskurser om kvinnor i sin marknadsföring på Instagram. Vidare analyseras huruvida dessa diskurser om kvinnor kan ses autentiska eller inte i relation till femvertising och kommodifierad feminism. LÄS MER
2. Victoria's Secrets försök till omprofilering : En fallstudie om att förändra ett varumärke
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : A strong brand is a valuable asset for modern companies. Victoria’s Secret is an American lingerie company that has had a well established and successful brand for years. However, the company’s net sales and market share have been decreasing since 2016. LÄS MER
3. Victoria’s Secret vs samhällets ideal : En kvalitativ studie om om hur krisen 2018 påverkat Victoria’s Secret som varumärke och dess relation med konsumenterna
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : • Problemformulering och syfte: 2018 hamnade Victoria’s Secret i en kris. Krisen bröt ut när Ed Razek, före detta marknadschef för Victoria's Secret, gjorde kontroversiella uttalanden om transpersoner och om större modeller i en intervju. LÄS MER
4. How does body image relate to brand image? An analysis of brands incorporating the body positivity movement
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The importance of body positivity is visible in its remarkable media presence. The movement entails challenges such as opportunities for brands. LÄS MER
5. Kroppsnormer, ideal och kroppsinklusivitet i ett samhälle präglat av “den perfekta kroppen” : En semiotisk bild- och retorisk analys av Victoria´s Secret & Twilfit By Change´s visuella kommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This study aims to understand the complexity underwear brands are subject to in particular in relation to their explicit use of models to create an organizational identity and image. Through two underwear brands (Victoria’s Secret and Twilfit By Change) we intend to examine their use of models in different sizes and different skin tones through visual communication (imagery and text) on their respective websites. LÄS MER