Sökning: "Victoria Ask"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Victoria Ask.
1. En integrerad syn på kompetenskartläggning : Att identifiera nuläge och förbättra verksamheter
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : I detta arbete undersöks kompetens och kompetenskartläggning inom dagens organisationer. Kompetens är ett begrepp som har studerats länge utifrån olika perspektiv och discipliner, vilket har gett upphov till ett flertal teorier och förklaringsmodeller som innefattar olika tillvägagångssätt för hur kompetens kan förstås och kartläggas. LÄS MER
2. The role of the leader in a case study discussion
L3-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : The purpose of this paper is to study how the leader’s role in a case study discussion is. In a case study it is the way to the best and the most convincing solution that is important. To be able to do that, it is in common to have a case study discussion where the participants exchange thoughts and ideas about the case with each other. LÄS MER
3. How to balance the B's and C's. A case study on how business-to-business companies can increase derived demand
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverkSammanfattning : Background Today, business-to-business companies are becoming increasingly consumer-driven, wanting to increase derived demand from their end-consumers. In this master thesis we set out to find tendencies that occur in business-to-business companies and turn them into tactical suggestions for companies to use in trying to increase derived demand. LÄS MER
4. Kärlek eller bara en fling? : En retorisk komparativ analys av Match och Victoria Milans TV-reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : Denna studie ämnar belysa de två företagen Match och Victoria Milans TV-reklamfilmer. Det primära syftet är att undersöka vilka retoriska grepp Match och Victoria Milan använder sig av i reklamfilmerna för att värva nya betalande medlemmar till webbplatserna. Genom retorisk analys granskas respektive reklamfilm. LÄS MER
5. Pojkar och flickors kostvanor - en studie om tolvåringars kostvanor ur ett genusperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka svenska tolvåriga barns kostvanor och klarlägga de eventuella skillnader som finns mellan pojkar och flickor. Vi har använt oss av en kvantitativ metod där sammanlagt 97 barn deltog. Studien var utformad som en enkätundersökning med färdiga frågor och svarsalternativ. LÄS MER