Sökning: "Victoria Båveryd"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Victoria Båveryd.

  1. 1. Turistföretags marknadsföring online : Har sociala nätverk förvandlats till kundsegment?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Victoria Båveryd; Charlotta Grimfors; Jennifer Speich; [2016]
    Nyckelord :Share; Like; Hashtag; Campaigns; Marketing strategy; Social currency; Tag; Tourism companies; Viral Marketing; Web 2.0; Word-of-mouth; Dela; Gilla; Hashtagga; Kampanjer; Marknadsföringsstrategi; Social valuta; Tagga; Turistföretag; Viral marknadsföring; Webb 2.0; Word-of-mouth;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att kartlägga hur nio svenska turistföretag ser på sociala mediers och konsumentens roll inom marknadsföring online. Vidare vill uppsatsförfattarna analysera potentiella effekter av virala marknadsföringskampanjer. Detta utifrån fyra teoretiska ramverk: webb 2.0, word-of-mouth, viral marknadsföring samt social valuta. LÄS MER

  2. 2. "Make it or break it" : En kvalitativ studie med entreprenörer och anställda; Det sociala kapitalet och tillit inom sociala relationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Charlotta Grimfors; Victoria Båveryd; [2015]
    Nyckelord :Employee; Employment; Entrepreneurship; Social Capital; Social relationships; Trust; Anställd; Arbete; Entreprenörskap; Socialt kapital; Sociala relationer; Tillit;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to study social capital among entrepreneurs and employees and see how trust in social relations manifests itself in each working group. This is based on two theoretical concepts: social capital and trust. The essay focuses primarily on the social capital but will also affect trust in social relations. LÄS MER