Sökning: "Victoria E"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden Victoria E.

  1. 1. Unravelling the Dynamics of Managerial Attention Allocation: Exploring the Impact of Digital Technologies and Heuristics : A qualitative multiple case study on managers within the energy and power industry

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Malin Godenius; Victoria Karlson; Sophia Röse; [2023]
    Nyckelord :Attention-Based View; Heuristics; Digital Technologies; Digital Transformation; Attention Allocation; Managers;

    Sammanfattning : ABSTRACT           Date:   2023-05-31      Level:   Bachelor thesis in Business Administration, 15cr      Institution:   School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors:     Malin Godenius (95/10/06)   Victoria Karlson (94/04/01)   Sophia Röse (99/12/06)      Title:   Unravelling the Dynamics of Managerial Attention Allocation: Exploring the Impact of Digital Technologies and Heuristics      Supervisor:   Edward Gillmore      Keywords:   Attention-Based View, Heuristics, Digital Technologies, Digital Transformation, Attention Allocation, Managers      Research questions:  RQ1: What effect do digital technologies have on managers' attention allocation? RQ2: How do digital technologies substitute or complement managers' heuristics?      Purpose:   This study aims to explore and understand how increased access to digital technologies influences managers' attention allocation. The primary purpose is to investigate how digital technologies may substitute or complement managers' heuristics. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskans erfarenheter av att stödja personer med diabetes mellitus typ 2 till förändrade levnadsvanor : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Victoria Svensson; Hampus Ek; [2023]
    Nyckelord :Diabetes mellitus type 2; Lifestyle habits; Nurses; Self-care; Support; Diabetes mellitus typ 2; Egenvård; Levnadsvanor; Sjuksköterskor; Stödja;

    Sammanfattning : Bakgrund: Diabetes mellitus typ 2 är en folksjukdom där antalet ökar varje år. Bidragande faktorer till ökningen är bland annat ohälsosamma levnadsvanor samt en stillasittande livsstil. LÄS MER

  3. 3. Returproblematiken inom e-handel i tre svenska fast fashion företag En kvalitativ studie med fokus på returpolicys och proaktivt strategiskt arbete i syfte att minska returgraden och i förlängningen klimatavtrycket.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victoria Göransson; Amanda Hedegård; Julia Ohlin; [2022-07-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med syftet att identifiera kritiska faktorer som bidrar till e-handelsföretags returandelar och dess klimatavtryck, så behandlar rapporten returhantering vilket är ett begrepp som inkluderar avoidance, gatekeeping och returpolicys. I studien har det gjorts ett genomgående grundantagande att klimatpåverkan är en indirekt effekt av returgraden, som korrelerar negativt med en ökad returandel. LÄS MER

  4. 4. Would you trust me if I lied to you in favor of charity? : The implication of Brand Trust when using Dark Patterns for charity

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Victoria Axelsson; [2022]
    Nyckelord :dark patterns; brand trust; brand trust scale; charity; dark patterns; varumärkesförtroende; varumärkesförtroendeskala; välgörenhet;

    Sammanfattning : Brand Trust is the trust consumers have in brands and have been previously proven to be affected negatively by dark patterns (i.e. design patterns used in websites to deceive their customers). This study is aimed to find out if Brand Trust is affected negatively by dark patterns when used for charity. LÄS MER

  5. 5. Metaverse som ett möjligt alternativ för att minska returer av modevaror inköpta online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Molly Hammersberg; Victoria Salmi; [2022]
    Nyckelord :Metaverse; sustainability; network communication; trends; digital fashion; digital innovation; consumer behavior; Metaverse; hållbarhet; nätverkskommunikation; trender; digitalt mode; digital innovation; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Ett identifierat problem inom modebranschen idag är den mängd returer som utförs till följd av felbeställningar av kläder som är köpta online. Tre anledningar till felbeställningar som leder till returer är att konsumenterna inte kan prova plaggen innan köp, produktbilderna är missvisande, eller att storleks beskrivningen inte överensstämmer med verklig storlek. LÄS MER