Sökning: "Victoria Secret reklam"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Victoria Secret reklam.

  1. 1. Kvinnlig egenmakt i reklam, autentiskt eller inte? : En multimodal kritisk diskursanalys av hur Djerf Avenue och Victoria´s Secret PINK konstruerar diskurser om kvinnor på Instagram

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Julia Helsing; Malin Jansson; [2023]
    Nyckelord :Femvertising; Instagram; kommodifierad feminism; marknadsföring; MCDA; postfeminism; socialsemiotik; stereotyper;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur modeföretagen Djerf Avenue och Victoria’s Secret PINK konstruerar diskurser om kvinnor i sin marknadsföring på Instagram. Vidare analyseras huruvida dessa diskurser om kvinnor kan ses autentiska eller inte i relation till femvertising och kommodifierad feminism. LÄS MER

  2. 2. Victoria's Secrets försök till omprofilering : En fallstudie om att förändra ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Vendela Ström; Nathalie Bchara; [2023]
    Nyckelord :Brand identity; Brand image; Rebranding; Brand Legitimacy; Woke Washing; Advertising; Stereotypes; Representation; Victoria’s Secret; Semiotics; Varumärkesidentitet; Varumärkesbild; Omprofilering av ett varumärke; Varumärkeslegitimitet; Reklam; Stereotyper; Representation; Victoria’s Secret; Semiotik;

    Sammanfattning : A strong brand is a valuable asset for modern companies. Victoria’s Secret is an American lingerie company that has had a well established and successful brand for years. However, the company’s net sales and market share have been decreasing since 2016. LÄS MER

  3. 3. Den feministiska reklamen som stereotypiserar : En semiotisk bildanalys av representationen av kvinnor i Lindex och Victoria’s Secrets reklam

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Johanna Selin; Jennifer Sellman; [2020]
    Nyckelord :advertising; stereotypes; feminism; representation; semiotics; Lindex; Victoria s Secret; stereotyper; feminism; reklam; representation; semiotik; Lindex; Victoria s Secret;

    Sammanfattning : Advertising constantly surrounds us in different ways and it affects us in our everyday lives. The underwear industry has often been criticized for sexist and excluding advertisements and women has often been depicted in a stereotyped way. LÄS MER

  4. 4. Victoria's Secret : Märket som skapade en drömvärld och blev till en framgångssaga

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Christine Jonsson; Andrea Stenlo; [2014]
    Nyckelord :Victoria s Secret; varumärkesstrategi; semiotisk bildanalys; brand identity; säljstrategi; celebrity endorsement;

    Sammanfattning : Victoria’s Secret grundades 1977 i Kalifornien, USA. Idag har märket, som främst säljer underkläder, nått en enorm popularitet. I USA finns det, hösten 2014, över 1 000 butiker. Företagets främsta sätt att marknadsföra sig på är genom dess modeshow – The Victoria’s Secret Fashion Show - som sänds en gång per år på CBS. LÄS MER