Sökning: "Vida Gustavsson Ramnebrink"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Vida Gustavsson Ramnebrink.

  1. 1. How important are digitalization and social media for an internationalization process in present time? : A qualitative study based on Swedish SME companies

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Vida Gustavsson Ramnebrink; [2023]
    Nyckelord : internationalization SME-companies social media “digitalization” “relations”;

    Sammanfattning : The internationalization processes of entrepreneurship have long been a topic that has interested both entrepreneurs and researchers. In today's society with digitalization tightly integrated in our society, and with the SME business's wide range of e-stores, this study examines the importance of digitization and the use of social media in an internationalization process for Swedish SME businesses. LÄS MER

  2. 2. Att förmedla en bostad och sitt varumärke : En kvalitativ studie om hur fastighetsmäklare förmedlar sitt personliga varumärke samt positionerar sig på den konkurrensutsatta marknaden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Vida Gustavsson Ramnebrink; Diellza Xhemajli; [2020]
    Nyckelord :Real estate agents; quality of service; personal branding; positioning; trust; Word-of-mouth; communication.; Fastighetsmäklare; tjänstekvalitet; personligt varumärke; positionering; förtroende; Wordof-mouth; kommunikation.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur fastighetsmäklare positionerar sig på den konkurrensutsatta marknaden därefter dra en jämförelse utifrån detta. Målsättningen med denna studie är vidare att undersöka hur de valda fastighetsmäklarna arbetar med service och tjänstekvalitet utifrån sitt personliga varumärke. LÄS MER