Sökning: "Viking Line AB"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Viking Line AB.

  1. 1. Att studera varumärken utifrån profil,image och identitet : En komparativ fallstudie av Tallink Silja AB och Viking Line AB

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Johanna Björkman; Julia Kardebo; Torill Persson; [2014]
    Nyckelord :Varmärken; profil; image; identitet; kryssning;

    Sammanfattning : För att särskilja sig från konkurrenterna på marknaden behöver företag idag ett unikt koncept som gör att konsumenterna uppfattar företagets produkter och tjänster som pålitliga och tillfredsställande. Varumärken har fått en allt större betydelse i konsumenternas val av ett företags produkter och tjänster. LÄS MER

  2. 2. Östersjörederiernas marknadsföringsstrategier : en studie om Tallink Silja AB, Viking Line AB och Birka Cruises AB

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Patrik Holm; Anastassia Klein; [2011]
    Nyckelord :Image; Branding; Cruises; Marketing Strategy; Gap analysis; Customer relations; Relationship marketing 30R; Three levels of product; 1:1 marketing; Customer segmentation; CRM; Viking Line; Tallink Silja AB; Birka Cruises AB; Image; Branding; Kryssning; Marknadsstrategi; Gap analys; Kundrelationer; Relationsmarknadsföringens 30R; Produktens tre nivåer; 1:1 marketing; Kundsegmentering; CRM; Viking Line AB; Tallink Silja AB; Birka Cruises AB;

    Sammanfattning : Turismaktiviteter till havs har kommit att få ett ökat intresse de senaste åren, där människor har upptäckt fördelen med kryssningsfärjor som transportmedel. De erbjuder ett varierat utbud av aktiviteter och upplevelser ombord, som både privat- och affärsresenärer kan ta del av. LÄS MER