Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 73 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Idrott och Hälsa som brobyggare:En kunskapsöversikt om interkulturellt tankesätt i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : Detta arbete har som syfte att belysa och diskutera lärares undervisning i idrott och hälsa utifrån ett interkulturellt perspektiv. Det handlar om lärares tankesätt om att arbeta inkluderande, och hur ett interkulturellt klassrum kan se ut med utgångspunkt för elever på högstadiet och gymnasiet. LÄS MER
2. Fritidshemslärares perspektiv på konflikter och konflikthantering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur fritidspedagoger ser på arbetet med konflikter. Vidare vill vi forska i hur fritidspedagoger ser på hanteringen av de konflikter som kan förekomma på fritidshemmet och om de använder sig av särskilda metoder. LÄS MER
3. Kan vi lära barn att mäta eller är det helt kört? : En interventionsstudie med syfte att fördjupa elevers förståelse av att mäta längd
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : .... LÄS MER
4. Dynamisk styrketräning av bål och rygg och dess effekt på smärta för patienter med långvarig ospecifik ländryggssmärta, en systemtisk litterturöversikt.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/FysioterapiSammanfattning : Sammanfattning: Bakgrund: Långvarig ospecifik ländryggssmärta medför stora problem och lidande på ett individuellt plan, men påverkar även samhället då det medför stora kostnader för sjukvården. Dynamisk styrketräning av rygg och bål är ett vanligt behandlingsalternativ. LÄS MER
5. Är det detta som kallas medborgarbildning? : Samhällskunskapslärares syn på medborgarbildning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Medborgarfostran är en del av skolans uppdrag, men uppfattning om vad som är efter-strävansvärt inom denna fostran är normativt präglat och kan därmed skilja sig åt mellan lärare. Syftet med denna studie är att ta reda på om det finns dimensioner och kompetenser som är ton-givande i samhällskunskapslärares tal om sin egen undervisning kopplat till medborgar-bildning. LÄS MER