Sökning: "Viktoria Hansson"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Viktoria Hansson.

  1. 1. Patienters erfarenheter av icke-farmakologisk smärtbehandling : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Kajsa Hultqvist; Viktoria Hansson; [2023]
    Nyckelord :Chronic pain; Experiences; Non-pharmacological; Nurse; Pain management; Erfarenheter; Icke-farmakologisk; Långvarig smärta; Sjuksköterska; Smärtbehandling;

    Sammanfattning : Bakgrund: Smärta är ett subjektivt fenomen som kan definieras som en personlig sensoriskt eller emotionellt obehaglig upplevelse relaterad till faktisk eller potentiell skada, där biologiska, psykologiska och sociala faktorer har betydelse. Långvarig smärta definieras som smärta vilken har pågått eller varit återkommande under mer än tre månader. LÄS MER

  2. 2. Kunskap om kvinnors erfarenheter av att ha drabbats av en första hjärtinfarkt - en integrerad litteraturöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Linda Hansson; Viktoria Svärling Larsson; [2018]
    Nyckelord :Myocardial Infarction; heart attack; Life Change Events; Quality of Life; Emotions; Experience; woman; women; gender; sex factors; Gender differences;

    Sammanfattning : Abstrakt Hjärtinfarkt är ett av de största hälsoproblemen i Sverige idag. Kvinnor drabbas i stor utsträckning av hjärtinfarkt men de riskeras att missas då den mesta evidensen utgår från ett manligt perspektiv och normer. LÄS MER

  3. 3. Upplev Göteborg! : Fallstudie om ett digitalt redskap hos Göteborg & Co

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ellen Hansson; Viktoria Viding; [2018]
    Nyckelord :Destination Marketing Organizations; destination development; destination marketing; destination branding; online marketing; digitalization; devices; tourism; Destination Marketing Organizations; destinationsutveckling; destinationsmarknadsföring; destinationsvarumärke; onlinemarknadsföring; digitalisering; redskap; turism;

    Sammanfattning : Digitala redskap är nu för tiden en vanlig strategi inom marknadskommunikation och destinationsutveckling. Trots detta är litteratur i ämnet begränsad. Därför har denna studie strävat mot en fördjupad förståelse för Göteborg & Co:s digitala redskap Evenemangskalendern. LÄS MER

  4. 4. Spraying a New Trend : Exploring Branding Strategies Through the Volvo LifePaint Campaign

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Viktoria Hansson; Maria Karlsson; Albin Larsson; [2016]
    Nyckelord :Branding; Customer-based brand equity; leveraging secondary associations;

    Sammanfattning : Background: The authors tentatively believe they have identified a new trend within branding, where an established brand launches a new and innovative product that is somehow related to the brand’s core values, interactively through a complementary marketing communication video. Support for the relevance to further investigate the identified trend can be found in academic literature. LÄS MER

  5. 5. Skarpt läge : värderingar och vägval vid hantering av kontroversiella föredrag på bibliotek

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Viktoria Reuterskiöld; [2016]
    Nyckelord :yttrandefrihet; bibliotek; kontroversiell; kvalitativ; chefer; ideologi; programverksamhet; föredrag;

    Sammanfattning : The aim of this master thesis is to examine how library managers have handled situations involving controversial lectures at their libraries. Lately, controversial lectures have upset public opinion and caused critical writing in local newspapers. LÄS MER