Sökning: "Vilka effekter har lojalitetsprogram på kunderna"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Vilka effekter har lojalitetsprogram på kunderna.
1. The effects of personalized email communication within loyalty programs for businesses without possibilities for e-commerce
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Communicating data-driven and personalized marketing content is today common among large B2C businesses with loyalty programs. Email has become the standard digital channel for this type of communication as it offers high cost-efficiency among digital channels and great possibilities for creating appealing content customized to the customer. LÄS MER
2. Kundlojalitet inom lojalitetsprogram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Bakgrund Som en följd av ett hårdare marknadsklimat har allt fler företag antagit en mer kundorienterad inriktning med kundrelationer i fokus (Xie & Chen 2013). Lojala kunder är en värdefull tillgång för företag, och allt fler forskare framhåller vikten av att behålla och vårda de befintliga kunderna (Bahaedin 2012). LÄS MER
3. Lojalitetsprogram i dagligvarubranschen -Mål, utformning och utvärdering
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund/Problem: Som en följd av den allt mer kundorienterade marknadssituationen har det blivit mer centralt att vårda sina kundrelationer. Kundernas lojalitet är idag av stor betydelse för det strategiska arbetet (Reinartz & Kumar 2002) och en viktig komponent i det arbetet är lojalitetsprogrammen (Liu & Yang 2009). LÄS MER
4. Relationsmarknadsföring- ett sätt att skapa kundlojalitet?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problem: Intresset för uppsatsen grundar sig på att relationsmarknadsföring är både ett populärt och aktuellt ämne. Uppsatsen vill lyfta upp relationsmarknadsföring inom dagligvaruhandeln, och undersöka hur företag skapar relationer i en bransch som präglad av hård konkurrens. LÄS MER
5. Vilka effekter har lojalitetsprogram på kundlojalitet? : En studie om frequent flyer-program och deras effekt på kunderna
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : .... LÄS MER