Sökning: "Vilka effekter har lojalitetsprogram på kunderna"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Vilka effekter har lojalitetsprogram på kunderna.

  1. 1. The effects of personalized email communication within loyalty programs for businesses without possibilities for e-commerce

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Alexis Tubulekas; [2017]
    Nyckelord :Personalized communication; personalized email; loyalty program; customer communication;

    Sammanfattning : Communicating data-driven and personalized marketing content is today common among large B2C businesses with loyalty programs. Email has become the standard digital channel for this type of communication as it offers high cost-efficiency among digital channels and great possibilities for creating appealing content customized to the customer. LÄS MER

  2. 2. Kundlojalitet inom lojalitetsprogram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emma Eckhart; Linnéa Thomé Wastesson; [2014]
    Nyckelord :Lojalitet; Kundlojalitet; Lojalitetsprogram; Loyalty; Customer Loyalty; Loyalty Programs; Customer Club; Kundklubb;

    Sammanfattning : Bakgrund Som en följd av ett hårdare marknadsklimat har allt fler företag antagit en mer kundorienterad inriktning med kundrelationer i fokus (Xie & Chen 2013). Lojala kunder är en värdefull tillgång för företag, och allt fler forskare framhåller vikten av att behålla och vårda de befintliga kunderna (Bahaedin 2012). LÄS MER

  3. 3. Lojalitetsprogram i dagligvarubranschen -Mål, utformning och utvärdering

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Karlsson; Elin Knutsson; [2013-01-22]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; Lojalitet; Utvärdering; Kundkort;

    Sammanfattning : Bakgrund/Problem: Som en följd av den allt mer kundorienterade marknadssituationen har det blivit mer centralt att vårda sina kundrelationer. Kundernas lojalitet är idag av stor betydelse för det strategiska arbetet (Reinartz & Kumar 2002) och en viktig komponent i det arbetet är lojalitetsprogrammen (Liu & Yang 2009). LÄS MER

  4. 4. Relationsmarknadsföring- ett sätt att skapa kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Niklas Frithiof; Niloufar Ghorbanpour Rasekh; Tobias Fredriksson; [2011]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; crm; lojalitetsprogram; värdeskapande; lojalitet; dagligvaruhandel; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Intresset för uppsatsen grundar sig på att relationsmarknadsföring är både ett populärt och aktuellt ämne. Uppsatsen vill lyfta upp relationsmarknadsföring inom dagligvaruhandeln, och undersöka hur företag skapar relationer i en bransch som präglad av hård konkurrens. LÄS MER

  5. 5. Vilka effekter har lojalitetsprogram på kundlojalitet? : En studie om frequent flyer-program och deras effekt på kunderna

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Viktoria Grah; [2010]
    Nyckelord :frequent flyer; lojalitetsprogram; lojalitet; British Airways; SAS; Lufthansa; Swiss Air;

    Sammanfattning : .... LÄS MER