Sökning: "Vilka olika typer av kunder finns det"

Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden Vilka olika typer av kunder finns det.

  1. 1. Internetbank som innovation : Internettjänster för ökat kundvärde

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Celina Johansson; Hilda Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Internet banking; Traditional banking; Customer Value; Innovation; Digitalization; Internetbank; Traditionell bank; Kundvärde; Innovation; Digitalisering;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie belyser traditionella- och internetbanker i Sverige ur ettinnovationsperspektiv med fokus på kundvärde. Internetbankerna erbjuder idag tjänster somkan utföras när som helst av kunderna vilket gör att den traditionella banken inte är likarelevant som förr. LÄS MER

  2. 2. ”Pensionärer om de e nån skillnad” : Kategoriseringsmetoder i serviceinteraktioner

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighet

    Författare :Sara Förell; [2023]
    Nyckelord :Categorization in Interaction; Categorization Methods; Membership Categorization; MCA; CA; Multimodal Interaction Analysis; Service Encounters; Discounts; Seniors; kategorisering i interaktion; kategoriseringsmetoder; medlemskategorisering; MCA; CA; multimodal interaktionsanalys; serviceinteraktioner; rabatter; pensionärer;

    Sammanfattning : Denna uppsats bidrar till forskningen om social och språklig kategorisering i interaktion genom att undersöka kategoriseringsmetoder i serviceinteraktioner. Uppsatsen undersöker vilka metoder personal, kunder och personal och kunder tillsammans använder sig av för att identifiera kunderna som pensionärer i samband med rabatt, samt vilka metoder som används för att hantera aspekter av kategoriseringen pensionär som inte har med serviceärendet i sig att göra. LÄS MER

  3. 3. Den hållbara mjölken : En legitimeringsanalys av de svenska mejeriföretagens”corporate social responsibility”-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Rebecca Jansson; Elvira Lindskog; [2023]
    Nyckelord :Legitimeringsanalys; diskurs; hållbarhet; CSR; mejerier;

    Sammanfattning : Mejeriföretagen i Sverige har länge marknadsfört mjölk som en hälsodryck, men under senare år har fokuset i marknadsföringen riktats mot hållbarhet. Syftet med denna studie är därmed att synliggöra hur de fyra största mejeriföretagen i Sverige legitimerar sociala praktiker om att agera hållbart. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsredovisning i mindre företag : Motiven bakom frivillig hållbarhetsredovisning i mindre svenskaföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Hanna Gustafsson; Victor Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Sustainability reporting; voluntary; legitimacy; stakeholders; CSR; legal requirements; information asymmetry; Hållbarhetsredovisning; frivillig; legitimitet; intressenter; CSR; lagkrav; informationsasymmetri;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbarhetsrapportering omfattar företagets redovisning av miljömässiga, ekonomiska och sociala påverkan. Enligt svensk lag är det obligatoriskt för större företag att upprätta en hållbarhetsrapport men det finns även mindre företag som väljer att upprätta en hållbarhetsrapport trots att de inte omfattas av detta lagkrav. LÄS MER

  5. 5. Faktorer för refaktorisering vid teknisk skuld : En kvalitativ studie mellan olika branscher inom mjukvaruprojekt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Viktor Bolinder; Sebastian Börjesson; [2021]
    Nyckelord :Teknisk skuld; Refaktorisering; Technical Debt Quadrant; Industribranschen; Mjukvarubranschen;

    Sammanfattning : I det teknikväxande samhället bidrar mjukvaruutveckling till stora it-relaterade utgifter och investeringar. Industrier utvecklar stödjande programvara för sin produktion och mjukvaruföretag levererar digitala system för kunder som behöver uppfylla ett behov. LÄS MER