Sökning: "Ville Moberg"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Ville Moberg.
1. Att främja patienters delaktighet inom rättspsykiatrisk vård : En allmän litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Background: Forensic psychiatric care is a non-voluntary care form for people with severe mental disorders and criminal backgrounds. These patients have a restricted autonomy based on predetermined guidelines regulating this careform. LÄS MER
2. Vart vill vi? : ridskoleelevers och ridlärares olika målbilder
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : Where to? - Riding pupils and instructors various goal perspectives Background: The importance of goal setting is widely spread amongst psychology, pedagogy, and even sports research. At riding schools, the group is the focus point, which can lead to the personal goal of the individual being overshadowed. LÄS MER
3. Jag ville hoppa av min utbildning och min framtid" : En studie om avhopp från gymnasieskolans yrkesprogram och vikten av skolans insatser för att förhindra avhopp
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : According to statistics, it is common that Upper Secondary school students in vocational programs drop out. The aim of this study was to find out why these students decide to complete their education after having considered a dropout. LÄS MER
4. Vi kan nog snäppa upp! : Delaktighet i undervisningen för elever som saknar tal
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka icke talande elevers upplevelse av delaktighet i undervisningssituationen. Jag ville ta reda på vad som kan främja delaktighet och vad som kan vara hinder. LÄS MER
5. Digital tools in mathematics teaching
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med min studie var att undersöka om problemlösning i matematik gick att förena med användandet av digitala hjälpmedel/program ur ett elev- och lärarperspektiv. Mina frågeställningar rörde hur digitala program som verktyg påverkade matematikundervisningen och hur elever och lärare såg på att arbeta på detta sätt. LÄS MER