Sökning: "Vinna eller försvinna"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Vinna eller försvinna.

  1. 1. Vinna eller försvinna : Det västerländska lyxvarumärkets integration i Kina: digital marknadskommunikation och kulturella skillnader

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Daniella Sagun; [2022]
    Nyckelord :China; standardization; localization; international marketing; luxury brand;

    Sammanfattning : The paper studies cultural differences in marketing communication between the West and China, as well as how marketing communication differs between different Western luxury segments, in which extend luxury brands Louis Vuitton, BMW and Rolex use standardized or localized marketing strategies when integrating on digital platforms in China. The study draws attention to China as a unique phenomenon where great interest in luxury is mixed with new technology and strict political conventions. LÄS MER

  2. 2. Vinna eller försvinna? Nej, idrott och hälsa! : En översiktlig analys av ämnet idrott och hälsa samt idrottslärarens roll i att inkludera eleverna i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jon Mattsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammandrag Författare:                  Jon Mattsson Titel: Vinna eller försvinna? Nej, idrott och hälsa! En översiktlig analys av ämnet idrott och hälsa samt idrottslärarens roll i att inkludera eleverna i undervisningen   Syfte och frågeställningar: I denna kunskapsöversikt är syftet att redogöra för på vilket sätt skolämnet idrott och hälsa kan hjälpa elever att förstå de positiva effekterna av fysisk aktivitet. För att kunna belysa detta är syftet också att undersöka idrottslärarens yrkesroll och undervisningens innehåll. LÄS MER

  3. 3. Är det tillräckligt att vinna för att inte försvinna? : En kvalitativ uppsats om elitidrottare som yrke, samhällsengagemang och varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ella Alvin; Linnéa Jarefjäll; [2021]
    Nyckelord :Advocacy; brand; media; audience expectations; society; politics; media; elite athletes; sports; football; ice hockey; Samhällsengagemang; varumärke; media; publikförväntningar; samhälle; politik; elitidrottare; sport; fotboll; ishockey;

    Sammanfattning : Vinna eller försvinna. Så lyder talesättet och så lyder den stora grundmentaliteten när det kommer till sport. När du kliver ut på planen eller åker ut på isen gäller det att prestera. Men den prestation som dagens elitidrottare står för består av långt mycket mer än vad man vid första anblick kan tro. LÄS MER

  4. 4. Vinna eller försvinna : Ledares kompetensutveckling och hälsa under pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Rebecca Anderson; Linnea Brynell; Caroline Petersson; [2021]
    Nyckelord :Health; hotel and restaurant business; leader; learning; skills development; social relationships; Hotell- och restaurangbranschen; hälsa; kompetensutveckling; ledare; lärande; sociala relationer;

    Sammanfattning : Pandemin har en stor påverkan på arbetsmarknaden där de som drabbats hårdast av pandemin är hotell- och restaurangbranschen. Arbetsplatsen har en stor påverkan på den anställdes kompetensutveckling och hälsa. LÄS MER

  5. 5. Vinna eller Försvinna ?! : En kvalitativ studie som skildrar varför officerare vid K 3 söker alternativa karriärvägar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Nicklas Fredriksson; Helen Svärdh; [2020]
    Nyckelord :Armed Forces; Growth; Officer; Personnel planning; Career planning; Organization control; Commitment; Sensemaking; Meaningfulness; Development; Challenge; Unique; Försvarsmakten; tillväxt; officer; personalplanering; karriärplanering; organisationskontroll; engagemang; Sensemaking; meningsfullhet; utveckling; utmaning; unikt;

    Sammanfattning : Försvarsmakten står inför en spännande utmaning genom att för första gången på mycket länge öka sin förmåga, med tillväxt av såväl numerära förband som förmågebredd och effekt. För att lyckas med detta är personalen en viktig komponent, kanske till och med den allra viktigaste. LÄS MER