Sökning: "Viral Marketing"

Visar resultat 16 - 20 av 137 uppsatser innehållade orden Viral Marketing.

  1. 16. Värdet av Influncer Marketing : En studie om hur svenska PR-byråer ser på värdet av Influencer Marketing och hur de mäter detta värde.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :James Brattström; Arvid van Krieken; [2020]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Värde; IM; PR-byrå och mätning.;

    Sammanfattning : This report aims to investigate how Public Relation-firms sees the value of influencer marketing and how they measure that value. Influencer marketing is a phenomenon which is on the rise in today's digital marketing society and understanding the value it can add is therefore of great importance. LÄS MER

  2. 17. Is sharing caring? : En kvantitativ studie om intentionen bakom att dela virala videor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Happ; Erik Wilhelmsson; [2019]
    Nyckelord :Virala videor; delning; eWOM; FIRO; Moment-to-Moment Likeability; Viral Marketing;

    Sammanfattning : Title: Is sharing caring? A quantitative study about the intention behind sharing viral videos. Level: Student thesis, final assignment for bachelor’s degree in business administration. LÄS MER

  3. 18. Kiki, do you love me? : En kvalitativ studie om hur artister kan marknadsföra en låt med hjälp av koreografi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Oskar Andersson; Abbe Lindahl; Amanda Trenter; [2019]
    Nyckelord :Viral marknadsföring; sociala medier; koreografi; musik; artist; influencer; trend; video marketing; eWOM; image.;

    Sammanfattning : Viral marknadsföring är någonting som alltid har funnits på ett eller annat sätt. De senaste åren har sociala medier tagit en stor roll inom marknadsföring, framförallt för virala kampanjer. De senaste åren har något som kallas “challenges” funnits i våra flöden på olika sociala medie plattformar. LÄS MER

  4. 19. Har sociala medier och Influencers betydelse? : En undersökning om resenärernas uppfattning och attityd på marknadsföring av turism genom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Freja Avebäck; Katarina Pagan; [2019]
    Nyckelord :Social Media; Influencer Marketing; WOM and eWOM; Digital Marketing; Tourism marketing; Sociala Medier; Influencer marknadsföring; WOM och eWOM; Digital marknadsföring och Turism marknadsföring.;

    Sammanfattning : Swedish travelers’ consumption has increased in relation to better economic conditions and demographic changes. In 2017, domestic leisure travelers’ consumption increased and the reason for such a changed tourism industry which is due to a changed behavior among travelers. LÄS MER

  5. 20. ”Lever den upp till hypen?” – Klart den gör när videon är sponsrad : En klassificeringsstudie av negativa kommentarer i anslutning till influencer-kampanjer på YouTube

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sofie Andersson; Klovemark Yasmina; [2019]
    Nyckelord :Influencer Marketing; YouTube-Comments; Credibility; Negative feedback; Influencer-Marknadsföring; YouTube-kommentarer; Trovärdighet; Negativa Kommentarer;

    Sammanfattning : Due to the development of the internet and social media platforms, marketing has changed from a one-way message to a two-way commutation online, causing marketers to lose significant control of the narratives of their campaigns. Influencer marketing has become an established approach on platforms such as YouTube, but little research has focused on the consequences of the two-way communication and freedom of consumers posting comments regarding the risk of campaigns online receiving negative feedback in their respective comment sections, sometimes causing news-headlines or going viral. LÄS MER