Sökning: "Viral Marketing"
Visar resultat 21 - 25 av 137 uppsatser innehållade orden Viral Marketing.
21. Influencer marketing – En avdragsgill kostnad eller gåva? : En utredande uppsats om svenska aktiebolags skatterättsliga konsekvenser till följd av produktutskick till influencers.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Sociala medier har på senare år blivit allt mer populära och användandet av olika sociala medier har följaktligen ökat. Även företags intresse av att marknadsföra sig på sociala medier har ökat och såväl viral marknadsföring som influencer marketing är numera väl använda marknadsföringsmetoder av olika företag. LÄS MER
22. Is sharing caring? : En kvantitativ studie om intentionen bakom att dela virala videor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Is sharing caring? En kvantitativ studie om intentionen att dela virala videor Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Amanda Happ och Erik Wilhelmsson Handledare: Jonas Kågström Datum: 2019 – Januari Syfte: Syftet med studien är att analysera faktorerna bakom intentionen att dela en viral video på internet utifrån begreppen videokvalitet, empati, kontroll, altruism och inkludering. Studien genomförs således för att bidra med kunskap om intentionen bakom virala videodelningar till marknadsförare inom ämnet. LÄS MER
23. A study of viral marketing on Youtube : Evidence: Nike Dream Crazy and Nike Dream Crazier
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The aim with this study was to answer the question “What components in Nike’s viral ads on Youtube trigger emotions?”. The data was collected through a qualitative and descriptive research approach and the method was a combination of a poetic film analysis and Ducoffe’s Model of Advertising Value. LÄS MER
24. CRM på Sociala Medier : En kvalitativ studie om hur SME-företag bearbetar &skapar nya kundrelationer på sociala medier.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Att undersöka hur olika mindre och medelstora företag (SME-företag) använder sociala medier i sitt CRM-arbete (kundrelationshanteringsarbete) för att skapa nya men också vidareutveckla och bearbeta redan befintliga kundrelationer. Metod: Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod med en deduktiv ansats, med fokus på dokumentstudier på webben. LÄS MER
25. Community-based Influence Maximization framework for Social Networks
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Maximizing Influence (IM) in social networks has a considerable role to play in the phenomenon of viral marketing, targeted advertisements and in promoting any campaigns. However, the Influence Maximization Problem is a very challenging research-problem due to it being NP-Hard and scaling with the social networks with millions of nodes and edges becomes very tough due to the computational complexities concerned with it. LÄS MER