Sökning: "Viral Marknadsföring tre"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Viral Marknadsföring tre.
1. Attityder vid viral marknadsföring på Facebook
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och kartlägga vilka attityder de demografiska grupperna (Kvinnor 20-30, Män 20-30, Kvinnor 35-55 och Män 35-55) har gentemot rörliga virala kampanjer inom svenska livsmedelsbranschen. Vidare syftar studien till att se vilka slags rörliga virala kampanjer som sprids och varför inom de valda demografiska grupperna. LÄS MER
2. Som en blixt från klar himmel - En kvalitativ studie om företeelsen blixtkampanj ur ett organisationsperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka den relativt nya företeelsen blixtkampanj. Begreppet har under senaste tiden florerat i branschpress men saknas i den akademiska forskningen. Bristen av tidigare forskning kring begreppet har legat till grund för denna studies syfte. LÄS MER
3. Marketing of fast moving consumer goods : a study of viral videos with forest-related products
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : The traditional forest industry is facing a change. Not only is the forest industry changing, also the world is changing in terms of threats of the implementation of new trade barriers and how companies are using marketing. LÄS MER
4. Turistföretags marknadsföring online : Har sociala nätverk förvandlats till kundsegment?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Uppsatsens syfte är att kartlägga hur nio svenska turistföretag ser på sociala mediers och konsumentens roll inom marknadsföring online. Vidare vill uppsatsförfattarna analysera potentiella effekter av virala marknadsföringskampanjer. Detta utifrån fyra teoretiska ramverk: webb 2.0, word-of-mouth, viral marknadsföring samt social valuta. LÄS MER
5. Tobak på 2000-talet : Marknadsföring och uppfattning av Philip Morris
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : I denna uppsats har vi gjort en studie där syftet är att undersöka hur tobaksföretaget Philip Morris använder marknadskommunikationen i sin kommunikation av varumärket Marlboro och deras produkter. Denna uppsats är uppbyggd på tre frågeställningar: Hur marknadskommunicerar Philip Morris sitt varumärke och produkter? Vilka aspekter är det konsumenterna tänker på när de ska köpa cigaretter? Upplever konsumenterna någon påverkan från tobaksföretagens marknadskommunikation? I vår studie har vi valt att en kvantitativ studie som genomfördes i form av en enkätstudie och den besvarades endast av rökare. LÄS MER