Sökning: "Viral marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 137 uppsatser innehållade orden Viral marketing.

  1. 1. Viral Attraction: Incongruency in Job Adverts on Social Media

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Zetterberg; Joel Söderholm; [2024]
    Nyckelord :Viral Marketing; Incongruency; Employer Attractiveness; Social Media; Students;

    Sammanfattning : Organizations are facing increasing challenges when it comes to securing talent. Harsh competition and a young generation more inclined to bargain means more activities to stand out and become an attractive employer. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Ida Kransenstedt; Sadaf Yahyaei Fard; [2023]
    Nyckelord :Authority; limited edition; Cialdini; influencer marketing; scarcity; consumer behavior; purchase decision; social proof; social media; sympathy principle; temporary collections.; Auktoritet; begränsad upplaga; Cialdini; influencer marketing; knapphetsprincipen; konsumentbeteende; köpbeslut; sociala bevis; sociala medier; sympatiprincipen; tillfälliga kollektioner.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER

  3. 3. The TikTok effect: How TikTok is shaping the way we consume music

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Greta Ranff; Loui Degener; [2023]
    Nyckelord :consumer behavior; music consumption; social media; TikTok; recommendation algorithms; marketing platforms; Business and Economics;

    Sammanfattning : Digitalization has in recent years transformed the music industry and how people consume music. Simultaneously, the social media app TikTok has emerged as a major player in marketing, using its unique algorithmic structure and user-generated content to become a powerful marketing tool for musicians and record labels alike. LÄS MER

  4. 4. Memes Beyond Virality: An abductive thematic analysis on memetic communication in politically active youth, aged 18 to 27

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ida Andersson; [2023]
    Nyckelord :Memes; Strategic Communication; Tribalism; Political Communication; Social Media Marketing.; Social Sciences;

    Sammanfattning : In this exploratory study, the communicative role of political memes and their influence on group dynamics are examined through an abductive research approach. The method involves semi-structured interviews with politically active individuals spanning the political spectrum. LÄS MER

  5. 5. Viral Vibes: Mastering Music Marketing on TikTok - A quantitative analysis of consumer journeys from TikTok to music streaming services

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hannah Höijer; Julia Nordin Kehlmeier; [2023]
    Nyckelord :awareness; consideration; conversion; viral marketing; co-creation; UGC; TikTok; social media; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : This bachelor’s thesis aimed to investigate what drives the conversion of music from TikTok to streaming services amongst TikTok users. The study is based on marketing funnel models, such as AIDA and the simplified funnel including the three steps: awareness, consideration, and conversion. LÄS MER