Sökning: "Viral marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 103 uppsatser innehållade orden Viral marknadsföring.

  1. 16. Att använda gerillamarknadsföring för att kommunicera ett företags värderingar

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Gyllander; Elin Mörsare; [2018]
    Nyckelord :Gerillamarknadsföring; Gerillakampanj; Kampanj; Marknadsföring; Varumärke; Visuell identitet; Design; Koncept; Kanaloberoende marknadsföring;

    Sammanfattning : Gerillamarknadsföring är en typ av marknadsföring som består utav annorlunda och nytänkande marknadsaktiviteter med syfte att nå maximalt resultat genom minimalt med resurser. Målet är att skapa en unik, engagerande och tankeväckande effekt som skapar “buzz”, det vill säga ett spritt samtalsämne och viral spridning. LÄS MER

  2. 17. Influencerupplevelse och dess effekt på konsumenter genom Instagram : En studie kring svenska influencers påverkan på konsumenters köpintentioner

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Linn Wilhelmsson; Patricia Matsson; [2018]
    Nyckelord :Influencer experience; Purchase intention; Instagram; Influencerupplevelse; Köpintentioner; Instagram;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle växer uppmärksamheten kring kända profiler på sociala medier i takt med att användandet av sociala medier ökar. Personer som blivit kända via sina sociala medier benämns ofta som influencers och ses som ett växande fenomen inom marknadsföring då de kan bidra till en ökad viral tillväxt för företag. LÄS MER

  3. 18. *Alternativ fakta - En netnografisk flerfallsstudie om newsjacking på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ellen Johansson; [2017]
    Nyckelord :Newsjacking; Marknadsföring; Kommunikation; Sociala medier; Viral; Realtidsmarknadsföring; eWOM;

    Sammanfattning : De sociala mediernas popularitet, framfart och ökande affärsbetydelse för företagen innebär nya möjligheter inom marknadsföring och kundrelationer. Newsjacking är ett begrepp som syftar till att utnyttja aktuella nyheter och stora händelser för att generera engagemang på de egna sociala medier kanalerna. LÄS MER

  4. 19. Arg, ledsen och överraskad: En empirisk studie om negativa emotioner och överrasknings effekt på delningsintentioner inom välgörenhetssektorn

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Kevin Dai; Sofie Edstedt; [2017]
    Nyckelord :Emotions; Viral marketing; Shareability; Divergence; Nonprofit;

    Sammanfattning : In the recent years, social media platforms has seen immense growth and so the emergence of viral marketing. In a battle to stay relevant in a changing media landscape, it's critical that nonprofit organizations understand the importance the underlying mechanisms that drive viral marketing. LÄS MER

  5. 20. Viral spridning av reklammeddelanden - vad krävs för att ett klipp ska delas?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stina Hansson; Patrik Bergervik; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Viral spridning av reklamkampanjer är något många företag vill uppnå, men som endast få lyckas med. Forskningen kring viral marknadsföring är omfattande men det råder oenigheter om vilka faktorer som är mest avgörande för spridning av kommersiella meddelanden. LÄS MER