Sökning: "Viralmarknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Viralmarknadsföring.

  1. 1. Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Albin Yngve; Anton Fridolfsson; [2015-02-10]
    Nyckelord :köpt media; ägd media; förtjänad media; köpt reklam; ägd reklam; förtjänad reklam; sociala medier; Facebook; display ads; viralmarknadsföring; digital natives; digital immigrants; riktad marknadsföring; targeting; banner blindness; reklamundvikande; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Titel: Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook. Författare: Albin Yngve och Anton Fridolfsson Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER

  2. 2. Den allsmäktige kunden : En kvalitativ studie om word-of-mouth, viral marknadsföring och viljan att dela med sig.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Ida Edvardsson; Sofia Thorstensson; [2013]
    Nyckelord :word-of-mouth; viral marketing; social media; online sharing; customer power; word-of-mouth; viral marknadsföring; sociala medier; delning online; kundens makt.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to clarify the connection between word-of-mouth and viral marketing, to identify properties of and strategic ways to implement viral marketing and to examine how a company can influence the customers’ perception of the brand in social media. This purpose served to answer our research question:  How can companies deliberately create viral marketing? To answer this question we based our study on a qualitative method where we conducted eight interviews with different people, all with experience in our research field. LÄS MER

  3. 3. När liten blir stor : En kvalitativ studie av den svenska kultur- och musikindustrins mindre aktörers användning av sociala medier i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning

    Författare :Nordrup Rosanna; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; relationsmarknadsföring; viralmarknadsföring; musikindustri; facebook; digitala relationer; SMM;

    Sammanfattning : Denna uppsats diskuterar marknadsföring genom sociala medier och hur detanvänds inom kultur- och musiksverige. Sociala medier är en av de plattformar där man kanse större och mindre aktörer som likvärdiga, då en stor budget inte nödvändigtvis ger förtur. LÄS MER

  4. 4. Sambandet mellan känslor och vidarebefordring : En studie inom viralmarknadsföring

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Chirico; Hanna Sölveborn; [2009]
    Nyckelord :Viralmarknadsföring; eWOM; Vidarebefordring; Grundkänslorna;

    Sammanfattning : Fler och fler företag börjar utnyttja Internet för att sprida marknadsföringsmeddelanden till poteniella kunder. Viralmarknadsföring bygger på att ett intressant meddelande skapas, ofta i form av videoklipp, som sedan skickas ut till några få personer som sedan sprider det vidare. LÄS MER

  5. 5. Viral marknadsföring för MMO-spel : Att marknadsföra spel som Dreamlords: The Reawakening

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Joakim Bergman; [2009]
    Nyckelord :dataspel; massiva onlinespel; marknadsföring; community;

    Sammanfattning : Detta examensarbete består av skapandet samt det praktiskatillämpandet av en metod, som har syftet att med hjälp av viralmarknadsföring få in nya spelare till ett massivt onlinespel1.Syftet med detta examensarbete är att skapa en bättre uppfattningom vad viral marknadsföring är för något, men också hur man kananvända den i marknadsföringssyfte. LÄS MER