Sökning: "Virtual Reality 2D"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden Virtual Reality 2D.

  1. 1. 3D/VR - Data flow visualization

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sudheer Sujay; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis delves into the realm of Virtual Reality (VR) to explore its potential for visualizing data flows in intricate systems. Focused on the transition from conventional 2D representations to immersive 3D experiences, the study employs Unity and Oculus Quest 2 for prototyping. LÄS MER

  2. 2. Rules of Thumb for VR RTS games

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :David Hultsten; Martin Quach; [2023-11-30]
    Nyckelord :Game design; strategy games; thesis; guidelines; games; UI; VR;

    Sammanfattning : Creating good user interfaces in VR can be a challenge especially when trying to make strategy games in VR. The reason is that strategy games tend to have a lot of GUI (Graphical User Interface) on the screen during gameplay. LÄS MER

  3. 3. Att ta brottsplatser till nya dimensioner : En jämförande studie mellan 2D-visning och VR-visning av 3D-skannade brottsplatser

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Karl Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; VR; Crime scene; 3D Scanning; Photogrammetry; Virtual Reality; VR; Brottsplats; 3D-skanning; fotogrammetri;

    Sammanfattning : Denna studie har utförts i syfte att undersöka om Virtual Reality är användbart för att visa upp brottsplatser, exempelvis för personer som är inblandade i rättsprocesser. För att ta reda på det ställdes två frågor som besvarades med hjälp av data inhämtade från experiment. LÄS MER

  4. 4. Virtually Immersed in Language: a DTI Study on Rapid Neural Plasticity and Virtual Learning Environments in L2 acquisition

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Inari Tuulia Kuusela; [2023]
    Nyckelord :language learning; diffusion tensor imaging; fractional anisotropy; virtual reality; virtual environment; Social Sciences;

    Sammanfattning : Objective Second language learning continues to be a field of growing interest both in academia and everyday life. As such, a more comprehensive understanding of the best learning methods remains an important area of focus. LÄS MER

  5. 5. Using a Deep Generative Model to Generate and Manipulate 3D Object Representation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yu Hu; [2023]
    Nyckelord :Neural networks; point cloud; 3D shape generation; 3D shape manipulation; classification; Neurala nätverk; punktmoln; generering av 3D-former; manipulation av 3Dformer; klassificering;

    Sammanfattning : The increasing importance of 3D data in various domains, such as computer vision, robotics, medical analysis, augmented reality, and virtual reality, has gained giant research interest in generating 3D data using deep generative models. The challenging problem is how to build generative models to synthesize diverse and realistic 3D objects representations, while having controllability for manipulating the shape attributes of 3D objects. LÄS MER