Sökning: "Virtual Reality Selection Techniques"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Virtual Reality Selection Techniques.

  1. 1. Layer Management in Virtual Reality : An Explorative Technical Design Study

    Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Rickard Bergeling; [2017]
    Nyckelord :Virtual Reality; Interface Design; Virtual Reality Interface Design; Layer Management; Graphical Layer Management; Virtual Reality Selection Techniques; Virtual Reality Manipulation Techniques; Virtual Reality Productivity; Composite Image; Layers; Virtual Reality Pointer; Virtual Reality Photoshop; Virtual Reality 2D; Virtual Reality; Interaktionsdesign; Virtual Reality Gränssnitt; Bildlagerhantering; Bildlager; Virtual Reality Produktivitet; Virtual Reality Photoshop; Virtual Reality 2D;

    Sammanfattning : Virtual Reality has once again emerged as a platform with great potential for exploratory research. An expectation for the next generation virtual reality platforms is to be used as a tool for graphical designers as a new way to access the virtual world and interact with digital content. LÄS MER

  2. 2. Virtuell verklighet för kommunikation och interaktion : Interaktiva rum som kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Axel Fransson; Christoffer Börjesson; [2017]
    Nyckelord :Virtual reality; Immersion; Interaction techniques; Feedback; Mixed methods; System usability scale; Unreal Engine 4; Communication; Persona; Virtual room.; Virtuell verklighet; Immersion; Interaktionstekniker; Feedback; Mixade metoder; System usability scale; Unreal Engine 4; Kommunikation; Persona; Virtuellt rum;

    Sammanfattning : Kandidatarbetet undersöker virtuell verklighet som ett spatialt och interaktivt realtids-medium för den arkitekturella domänen. Media används vanligtvis inom mäklar-, visualiserings-, och designindustrin för att representera föremål på ett förståeligt och övertygande vis genom bilder eller animerade filmer. LÄS MER

  3. 3. Reaching out to grasp in Virtual Reality : A qualitative usability evaluation of interaction techniques for selection and manipulation in a VR game

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Mikael Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Virtual Reality; Immersive Virtual Reality; Human-computer interaction; interaction techniques; usability;

    Sammanfattning : A new wave of VR head mounted displays is being developed and released to the commercial market including examples such as the HTC Vive, Oculus Rift and Playstation VR. Bundled together with these head mounted displays are a new generation of hand motion controllers which allows the users to reach out and grasp in the virtual environment. LÄS MER

  4. 4. (S)examensarbete

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Textil

    Författare :Cecilia Pfaff; [2016]
    Nyckelord :art; textile art; knitting; crochet; sex; sexy; sexiness; Instagram; selfie; performance; sun chair; craftivism; Dolly Parton; body; feminism; #xxxjobb; #123sexy; konst; textilkonst; stickning; virkning; sex; sexig; sexighet; Instagram; selfie; performance; solstol; craftivism; Dolly Parton; kropp; feminism; #xxxjobb; #123sexy;

    Sammanfattning : Preface: Thank you to all the women in my life who have supported me through this process; to my mother, to my other mother (Susan), to Kara, to Jordan and, of course, to Dolly. Summary: (S)examensarbete is a journey through which I have questioned if knitting can be sexy. LÄS MER