Sökning: "Virtual reality"

Visar resultat 6 - 10 av 1001 uppsatser innehållade orden Virtual reality.

  1. 6. 3D/VR - Data flow visualization

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sudheer Sujay; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis delves into the realm of Virtual Reality (VR) to explore its potential for visualizing data flows in intricate systems. Focused on the transition from conventional 2D representations to immersive 3D experiences, the study employs Unity and Oculus Quest 2 for prototyping. LÄS MER

  2. 7. Exploring the Depth-Performance Trade-Off : Applying Torch Pruning to YOLOv8 Models for Semantic Segmentation Tasks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Xinchen Wang; [2024]
    Nyckelord :Deep Learning; Semantic segmentation; Network optimization; Network pruning; Torch Pruning; YOLOv8; Network Depth; Djup lärning; Semantisk segmentering; Nätverksoptimering; Nätverksbeskärning; Fackelbeskärning; YOLOv8; Nätverksdjup;

    Sammanfattning : In order to comprehend the environments from different aspects, a large variety of computer vision methods are developed to detect objects, classify objects or even segment them semantically. Semantic segmentation is growing in significance due to its broad applications in fields such as robotics, environmental understanding for virtual or augmented reality, and autonomous driving. LÄS MER

  3. 8. Virtuell klädprovning via AR : En kvalitativ studie om hur virtuell klädprovning via Augmented Reality påverkar en konsuments köpbeslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Filippa Åkesson; Mariama Touray; [2024]
    Nyckelord :AR augmented reality ; virtual clothing fitting; purchase decision process; experience; needs; value creation; AR augmented reality ; virtuell klädprovning; köpbeslutsprocess; upplevelse; behov; värdeskapande;

    Sammanfattning : Digitaliseringen och dess teknologiska utveckling har gett upphov till nya digitala lösningar, däribland AR (Augmented Reality) är ett av de digitala verktyg som under de senaste åren fått en ökad uppmärksamhet bland både chefer och forskare. Augmented reality är ett virtuellt verktyg vars innehåll integreras i en användares uppfattning om den verkliga världen. LÄS MER

  4. 9. The State of Live Facial Puppetry in Online Entertainment

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Lisa Gren; Denny Lindberg; [2024]
    Nyckelord :Facial Puppetry; Face Tracking; Real-time Rendering; Motion Capture; Computer Vision; 3D Modeling; Virtual Avatars; Augmented Reality; Machine Learning; Game Development;

    Sammanfattning : Avatars are used more and more in online communication, in both games and socialmedia. At the same time technology for facial puppetry, where expressions of the user aretransferred to the avatar, has developed rapidly. LÄS MER

  5. 10. Rules of Thumb for VR RTS games

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :David Hultsten; Martin Quach; [2023-11-30]
    Nyckelord :Game design; strategy games; thesis; guidelines; games; UI; VR;

    Sammanfattning : Creating good user interfaces in VR can be a challenge especially when trying to make strategy games in VR. The reason is that strategy games tend to have a lot of GUI (Graphical User Interface) on the screen during gameplay. LÄS MER