Sökning: "Virtual try-on"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Virtual try-on.

  1. 1. Augmented Reality in Video Commerce : Affordances and Limitations of Virtual Try-On Technology For Luxury Beauty Consumption.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Amel Vendela Björkbom; [2023]
    Nyckelord :Virtual Try-On; Augmented Reality; Luxury Retail; Beauty sector; Video Commerce; Online shopping; Customer service; Luxury service; Lyxkonsumtion; Kosmetik; E-Handel; Kundervice; Virtuell Teknik;

    Sammanfattning : Providing personalized and exclusive services to customers has traditionally relied on in-person interactions between employees and customers. This paper explores video commerce supported by virtual try-On (VTO) technology for personalized and exclusive shopping experiences in the digital environment. LÄS MER

  2. 2. En studie om fotskanningsteknik : Hur fotskanning upplevs av och kan påverka konsumenternas returvanor.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sofie Lundvall; [2022]
    Nyckelord :Foot scanning; 3D scanning; Virtual try-on; E-commerce; Shoes; Returns; Environmental impact; Sustainability; Innovation.; Fotskanning; 3D skanning; Virtuell try-on; E-handel; Skor; Returer; Miljöpåverkan; Hållbarhet; Innovation.;

    Sammanfattning : I denna studie har användningen av fotskanning för att minska returer av skor köpta online och konsumenternas inställning till och kunskap om fotskanning undersökts. Fotskanning är en teknik för att skanna fötter. Efter att foten har skannats skapas en 3D modell över hur foten ser ut och den modellen används sedan för olika ändamål. LÄS MER

  3. 3. AR/VR applications in fashion retailing : An exploratory study on the effectiveness of virtual try-on technology along the customer journey

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Erik Nguyen; Alex Nguyen; [2021]
    Nyckelord :AR VR; Consumer engagement; Consumer behavior; Customer journey; Customer experience; Virtual try-on; Fashion industry; Optical retailing;

    Sammanfattning : This bachelor thesis explores a virtual try-on interface in the context of the fashion product category. It is argued that virtual representations of product offerings can stimulate consumers’ purchase intentions, and thus, enact an online transaction. LÄS MER

  4. 4. Designing for Augmented Reality in aviation E-Commerce

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Alexander Gunillasson; [2020]
    Nyckelord :Augmented Reality; AR; Virtual try-on; VTO; ARCore; In-flight entertainment; IFE; IFE-system;

    Sammanfattning : In-flight entertainment (IFE) is facing exciting times ahead as more and more technological advancements find its way into the IFE-systems. With the increasing hardware capabilities of IFE-systems, one exciting technology which could be seen infuture IFE-systems is augmented reality (AR). LÄS MER

  5. 5. AUGMENTING THE REALITY : Can AR Technology Entice Consumer Engagement? A Quantitative Study

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :André Hellgren; Simon von Pongracz; [2019]
    Nyckelord :Augmented reality; consumer engagement; Technology Acceptance Model; Hype Cycle; perceived usefulness;

    Sammanfattning : Today, advances in the technological sector spurs invention toward new heights. What can be achieved today was just decades ago science fiction. Recent years, augmented reality has emerged which is explained by Kipper & Rampolla (2012, p. 1) as a technology that combines the real world with virtual objects which creates a supplement to reality. LÄS MER