Sökning: "Virtuality Trap"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Virtuality Trap.
1. Psychic Distance ur ett e-handelsperspektiv : En systematisk litteraturstudie
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker internationaliseringsprocessen av e-handelsbolag med fokus på hur psychic distance, ett koncept som hanterar upplevda skillnader i bland annat språk, kultur och politik mellan olika marknader, spelar in i internationaliseringen. Syftet med studien är alltså att undersöka vad den befintliga litteraturen inom fältet för International Business studier säger om sambandet och vilken roll psychic distance spelar i internationaliseringen av e-handelsbolag. LÄS MER
2. Liability of foreignness vid internationalisering via e-handeln : En kvalitativ flerfallsstudie om vad liability of foreignness innebär för born globals vars internationalisering sker via e-handeln
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : E-handeln är en teknologisk utveckling som har underlättat internationaliseringsprocessen för företag. Likväl existerar alltjämt barriärer som kan försvåra born globals internationaliseringsprocess. Liability of foreignness är ett fenomen som beskriver de extra kostnader som företag kan stöta på vid en internationalisering. LÄS MER
3. Barriers in online internationalization : The reality for online service providers
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Due to strong growth in the virtual business environment, online internationalization has become a topic of high interest. This makes it necessary for firms providing software online to carefully investigate and understand barriers and differences in countries before entering them. LÄS MER
4. Internationalization through E-Commerce : Exploring percieved risks and understanding the challenges ahead
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study examines the phenomenon of the usage of e-commerce in relation to firms’ internationalization process. Consequently, the study investigates risks and psychic distance in relation to prior research within International business, Internationalization and e- commerce, while focusing on the latest era of academia, namely “Internetalization”. LÄS MER
5. Fashion Joins the Digital Revolution : A study on the Impact of Digitalisation in the Swedish High-End Fashion Industry
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digitalisation is one of the greatest transformations in modern times and has impacted organisations, industry structures and the society as a whole. It provides new opportunities for fashion firms to interact with different stakeholders and has altered the way firms operate in foreign markets. LÄS MER