Sökning: "Virtuell kommunikation"

Visar resultat 21 - 25 av 171 uppsatser innehållade orden Virtuell kommunikation.

  1. 21. Virtualitet och Kreativitet : En kvalitativ studie om Covid-19-pandemins påverkan på globala, multikulturella teams möjlighet att vara kreativa

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erika Skårman; Sara Swärd; [2021]
    Nyckelord :Virtuality; creativity; global multicultural teams; cultural diversity; communication; conflict; Virtualitet; kreativitet; globala multikulturella team; kulturell mångfald; kommunikation; konflikt;

    Sammanfattning : I takt med Covid-19-pandemins framväxt har de flesta företag tvingats till en mer virtuell kommunikationsform där möjligheten till traditionella, fysiska interaktioner kraftigt minskat. Denna studie undersöker hur globala, multikulturella team upplever omställningen till ett mer virtuellt arbete och hur det påverkar deras möjlighet att vara kreativa. LÄS MER

  2. 22. Kravhantering under distansarbete : Hur har kravhanteringsfasen påverkats av en omställning till distansarbete?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Martin Rickard Pacek; Recai Poyraz; [2021]
    Nyckelord :Requirements Management; Digital; Communication; Virtual; Pandemic; Corona; Covid-19; System Development Project; Distance; Agile; Scrum; Waterfall The language of the essay is Swedish.; Kravhantering; Digital; Kommunikation; Virtuell; Pandemi; Corona; Covid-19; Systemutvecklingsprojekt; Distans; Agila; Scrum; Vattenfall;

    Sammanfattning : Kravhanteringen är en av de viktigaste delarna i ett systemutvecklingsprojekt. I kravhanteringen ingår aktiviteter som att samla in krav, analysera och prioritera vilket är för att skaffa sig en så tydlig bild av det framtida resultatet som möjligt. I alla aktiviteter i kravhanteringen kommuniceras det mellan olika intressenter. LÄS MER

  3. 23. Automatisk Routerkonfigurering

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Anders Ohldin; [2021]
    Nyckelord :routerkonfigurering; socketkommunikation; netmiko;

    Sammanfattning : Som blivande nätverksingenjör har jag insett hur effektivisering och automation blir allt viktigare inom industrin - framförallt genom skriptning och konfigurering av enheter som routrar. En erfaren nätverksingenjör kopierar snabbt och lätt in förberedd konfigurering utan problem, men när nätverket skalas upp och många maskiner behöver konfigureras samtidigt bör en automatisering av processen vara av fördel. LÄS MER

  4. 24. Virtuellt ledarskap & Det sociala arbetsmiljöansvaret : En kvalitativ studie om hur ledarens interna kommunikation påverkar den sociala arbetsmiljön vid ett hembaserat arbete

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofia Olander; Jonna Sjöberg; [2021]
    Nyckelord :Virtuellt ledarskap; intern kommunikation; virtuell kommunikation; social arbetsmiljö; hembaserad arbetsmiljö; distansarbete;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur påverkar ledares interna kommunikation medarbetarnas sociala arbetsmiljö vid ett hembaserat arbetssätt?   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur ledares interna kommunikation påverkar medarbetarna inom organisationer som skiftat från ett traditionellt arbetssätt till ett hembaserat arbetssätt. Studien har således i avsikt att bidra med insikter om hur den interna kommunikationen kan användas av ledare i en allt mer växande virtuell arbetsmiljö, på ett sätt som är förenligt med att behålla det sociala arbetsmiljöansvaret gentemot medarbetare. LÄS MER

  5. 25. Hör varumärken hemma på Clubhouse? En kvalitativ studie om realtidsbaserad varumärkeskommunikation på ett ljudbaserat socialt nätverk

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Lovisa Liljeberg; Emma Lagerqvist; [2021]
    Nyckelord :varumärkeskommunikation; sociala nätverk; ambassadörsskap; relationsbyggande; varumärkesengagemang; storytelling; social acceleration; Social Sciences;

    Sammanfattning : Do brands belong on Clubhouse? This study aims to provide an understanding of how organizations can use the new social network Clubhouse in their brand communication. In order to answer our research questions a combined qualitative method was applied, consisting of qualitative interviews, netnographic observations and a virtual focus group. LÄS MER