Sökning: "Virtuell prototyp"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden Virtuell prototyp.

  1. 1. Datadrivna beslut inom Livslångt lärande : En process för att organisationer ska lyckas med strategisk kompetensförsörjning

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Jonas Bäckelin; [2023]
    Nyckelord :Servicedesign; Data-Driven Decision-making; Lifelong learning; Strategic Competence Provision; Tjänstedesign; datadrivna beslut; livslångt lärande; strategisk kompetensförsörjning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att ta fram en process för hur modern teknik kan användas för att organisationer ska lyckas med strategisk kompetensförsörjning. Begreppet datadrivna beslut används när så kallade klassificeringsalgoritmer kan hjälpa oss att upptäcka en ’önskad kompetens som saknas’ eller ’föreslå ett område som vi behöver utveckla’. LÄS MER

  2. 2. Avatar Control using Eye-Tracking in Virtual Reality : A user study on the sense of embodiment, user experience and workload using a Unity3D Prototype

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Goris; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; Avatar Embodiment; Eye Tracking; User Experience; Accessibility; Virtuell Verklighet; Avatar förkroppsligande; Ögonspårning; Användarupplevelse; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : This master’s thesis investigates methods for improving accessibility in virtual reality (VR), focusing on avatar control for individuals with limited mobility. VR offers an opportunity to help them with specific rehabilitation. LÄS MER

  3. 3. Meningsskapande i digital design - En utvärdering av Slow Design som ramverk för design av digitala artefakter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Can Dücay Erbora; Adam Forssell Ducellis; [2023]
    Nyckelord :Slow Design; UX design; Design science; Grocery Shopping; Web shop; Slow Design; UX-design; Design science; Mathandel; Nätbutik;

    Sammanfattning : Arbetet utforskar hur väl det går att tillämpa Slow Design och dess principer (reveal, expand, reflect, engage, participate, evolve och ritual) inom utvecklingen av digitala artefakter. I kontrast till ett fokus på effektiva interaktioner, fokuserar Slow Design på att främja medvetna interaktioner genom att skapa tillfällen för reflektion. LÄS MER

  4. 4. Produktframtagning av gräsutkast

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Industriell produktutveckling, produktion och design

    Författare :Harald Johansson; Simon Wedegård; [2022]
    Nyckelord :produktutveckling; produktframtagning; prototyp; virtuell testning; CFD;

    Sammanfattning : This report includes a bachelor thesis project that has been carried out by Harald Johansson and Simon Wedegård, the project extended over the spring semester 2022 at Jönköping University. The work has been carried out for Cramer Tools and is also a final part of the authors’ education in Bachelor Science - Mechanical engineering with product development and design. LÄS MER

  5. 5. En plattform för interaktiva ljudböcker : Augmented Audio

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Isak Almgren; Richard Götherström; Märta Haeggström; Ebba Löwgren; Viktor Ytterborn; [2022]
    Nyckelord :teknik; ljudbok; it; betalningar; react;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har sett till att världen blir mer beroende av mobiltelefoner och datorer, människor tenderar att ha svårt att underhålla sig utan sina skärmar. Målet med projektet är att skapa en plattform med interaktiva berättelser, där användare får chansen att vara kreativa och samtidigt delta i en njutbar aktivitet. LÄS MER