Sökning: "Virtuella grupper"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden Virtuella grupper.

  1. 1. Grupputveckling, lärande och motivation inom projekt : Hur gör vi det bättre tillsammans?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sharam Zada; [2023]
    Nyckelord :project management; motivation; group development; learning; organisational learning; lessons learned; project; Projektledning; motivation; grupputveckling; lärande; projekt; organisationellt lärande;

    Sammanfattning : Grupputveckling, lärande och motivation är tre faktorer som är avgörande för att driva framgång i en organisation, oavsett storlek eller bransch. I dessa tider där allt fler arbeten utförs i projektform med fysiska eller virtuella grupper blir förståelsen för dynamiken mellan dessa tre faktorer allt viktigare. LÄS MER

  2. 2. Transforming a sport into an exergame : An exploratory study on how golfers interact with sports technology with game mechanics, and how it affects their golfing experience

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Peter Borojevic; [2023]
    Nyckelord :sports technology; games; exergames; game mechanics; golf; sportteknologi; spel; träningsdatorspel; spelmekanik; golf;

    Sammanfattning : Teknik med spelmekanik används allt mer i sportmiljöer, men både fördelar och utmaningar finns med denna typ av teknik. Nyligen har ett kommersiellt intresse riktats mot golf driving ranges och installation av spelsystem i dessa områden, men lite forskning har utförts om hur dessa installationer påverkar golfare under deras träning och hur spelare interagerar med dem. LÄS MER

  3. 3. Discovering and masking environmental features in modern sandboxes

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alexander Ljungberg; Simon Smedberg; [2022]
    Nyckelord :Sandbox; Masking; Anti-VM; Anti-detection; Sandlåda; Maskering; Anti-VM; Antidetektering;

    Sammanfattning : Background. The awareness of cyber attacks in businesses is increasing with the rising number of cyber incidents for businesses. With nearly 350 000 new malware detected per day, there is a big incentive to allocate resources to company infrastructure to mitigate malware. These solutions require scalability not to become bottlenecks and expensive. LÄS MER

  4. 4. Digital kommunikation i virtuella team : IT-miljöns påverkan på digital kommunikation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Simone Nyman; Alfred Persson; [2021]
    Nyckelord :Digital kommunikation; virtuella team; digitalt informationsutbyte; IT; teams; IT.-miljö;

    Sammanfattning : Sätten kring hur arbete utförs har utvecklats och förändrats över tid. Grupper som arbetar tillsammans befinner sig inte längre på en och samma geografiska plats, samtidigt som medlemmarna i gruppen oftare byts ut. LÄS MER

  5. 5. THE EFFECT OF DIFFERENT INSTUNCTIONS ON SPATIAL LEARNING IN A VIRTUAL ENVIROMENT

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Khonde Triphose; [2021]
    Nyckelord :virtual environment; silcton; spatial knowledge; human navigation; instructions ; gender; mental rotation test; SBSOD; virtuella miljöer; silcton; rumsligt minne; navigera; instruktion; kön; mental rotation test; SBSOD;

    Sammanfattning : A desktop virtual reality environment of a campus area (called Silcton) was used to examine how instructing participants on performing exploration in an unfamiliar environment impacts the acquired spatial knowledge. Participants explored the Silcton virtual environment, after having received differing instructions on what to do. LÄS MER