Sökning: "Virtuella köp"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Virtuella köp.
1. Sociala faktorers påverkan på köpintention : En kvantitativ undersökning på hedoniskt värde inom spelet League of Legends
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Flera olika typer av virtuella produkter växer i popularitet och värde i människors ögon. Inomden digitala spelvärlden spenderas en hög andel pengar på virtuella produkter som inte har ettfunktionellt syfte. LÄS MER
2. Storleksstrategier inom svenska modeföretag : och dess påverkan på kunders syn på storlekar och passform
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kläder i samma storlek från samma företag kan skilja sig radikalt mot varandra men det kan även skilja sig mellan olika företag. Som konsument kan du beställa samma storlek från två olika företag och motta produkter som skiljer sig stort i upplevd passform. LÄS MER
3. Non-Fungible Token: Upplevt ägandeskap av digital virtuell konst
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Non-Fungible Token (NFT) har genom sitt framträdande i digitala medier skapat ett större intresse för digital virtuell konst. Möjligheten att kunna ge digitala virtuella tillgångar ett unikt ägandeskap genom NFT-tekniken har förändrat hela marknaden för digital virtuell konst. LÄS MER
4. Pay to win : En studie om mikrotransaktioners förändring av upplevelsen i onlinespel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Spel är en av de största underhållningsbranscherna, vilket ger utvecklare möjlighet till stor lönsamhet. Syftet med denna studie är att identifiera faktorerna för varför spelare känner behov avatt göra köp av virtuella produkter i onlinespel och hur det kommer att påverka spelupplevelsen. LÄS MER
5. Köp inuti app - en generationsfråga? : Vad motiverar konsumenter till att utföra köp genom mikrotransaktioner?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Abstrakt Titel: Köp inuti app - En generationsfråga? Författare: Douglas Mossenberg & Hugo Nyrell Handledare: Ulf Aagerup Bakgrund: Sedan slutet av 00-talet har större delen av världen tillgång till höghastighetsinternet och människans digitala närvaro är större än någonsin. Web 2. LÄS MER