Sökning: "Virtuella lärmiljöer"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Virtuella lärmiljöer.

  1. 1. Karaktärsdrag i virtuella lärmiljöer för att stödja kunskapsbildning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jonathan Nilsson Friberg; Erik Segerström; [2020]
    Nyckelord :Flow state; Virtual learning environments; Character traits; Digital learning; Virtual learning; Flow in VR; Flow for virtual learning.; Tillstånd av flow; Virtuella lärmiljöer; Karaktärsdrag; Digital lärande; Virtuellt lärande; Flow i VR; Flow för virtuellt lärande.;

    Sammanfattning : Denna studie är ämnad att undersöka hur framställningen av VR-teknologi påverkar lärande och leder till nya möjligheter för att motivera lärande genom frågeställningen: Vilka karaktärsdrag i virtuella lärmiljöer kan stödja individer att uppnå ett tillstånd av flow? Tidigare forskning har undersökt hur ett tillstånd av flow kan stödja individers lärande och hur utformningen av virtuella miljöer kan stödja lärande. I studien användes en kvalitativ forskningsansats med hjälp av observationer och semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Flexibelt lärande : En kvalitativ studie om flexibelt lärande i arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv

    Författare :Maja Fredriksson; Gustav Sundström; [2017]
    Nyckelord :Flexible learning; learning environments; skills development; tacit knowledge; e-learning; internship; simulator-based education; learning styles; reflection; Flexibelt lärande; lärmiljöer; kompetensutveckling; tyst kunskap; e-learning; praktik; simulatorbaserad utbildning; lärstilar; reflektion;

    Sammanfattning : Denna studie har sin grund i ett uppdrag från Trafikverket med avsikt att förbättra kompetensutvecklingen inom organisationen. Idag bygger grundutbildningen för operativa tjänster på traditionella teorier kring lärande. LÄS MER

  3. 3. Prestation, intresse, engagemang, uppskattning : Skillnader i upplevelse av en virtuell lärmiljö mellan matematiskt hög- och lågpresterande elever

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Robin Ljunglöv; [2011]
    Nyckelord :Virtual learning environments; Digital learning environments; Digital teaching; Digital learning; Learning technology; Pedagogical software; Digital learning games; Pedagogical games; Pedagogical virtual agents; Pedagogical agents; Virtual agents; Animated agents; Conversational agents; Teachable agents; Conversational pedagogical agents; Pedagogical conversational agents; Conversational social agents; Social conversational agents; Conversational agents; Chatbots; K2D2; High-achieving students; High achievers; Low-achieving students; Low achievers; Mathematical achievments; Technology in school; Virtuella lärmiljöer; Digitala lärmiljöer; Digitala läromedel; Lärteknologi; Pedagogisk mjukvara; Digitala lärospel; Pedagogiska spel; Pedagogiska virtuella agenter; Pedagogiska agenter; Virtuella agenter; Animerade agenter; Konversationsagenter; Lärande agenter; Konverserande pedagogiska agenter; Pedagogiska konversationsagenter; Konverserande sociala agenter; Sociala konversationsagenter; Konversationsagenter; Chatbots; K2D2; Passivitetsmodellen; Högpresterande elever; Lågpresterande elever; Elevers prestation; Matematisk prestation; Teknik i skolan;

    Sammanfattning : Digitala läromedel blir ett vanligare inslag i skolgången då ny teknologi erbjuder tidigare okända pedagogiska möjligheter. Denna uppsats undersöker hur elever som använder ett digitalt läromedel i form av en virtuell lärmiljö för matematiklärande upplever denna lärmiljö. LÄS MER