Sökning: "Virtuella produkter"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden Virtuella produkter.

  1. 1. Design space exploration for co-mapping of periodic and streaming applications in a shared platform

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Zhang Yuhan; [2023]
    Nyckelord :Design Space Exploration; Periodically activated tasks; Synchronous dataflow; IDeSyDe; Designutrymmesutforskning; Periodiskt aktiverade uppgifter; Synkron data-flöde; IDeSyDe;

    Sammanfattning : As embedded systems advance, the complexity and multifaceted requirements of products have increased significantly. A trend in this domain is the selection of different types of application models and multiprocessors as the platform. LÄS MER

  2. 2. Sociala faktorers påverkan på köpintention : En kvantitativ undersökning på hedoniskt värde inom spelet League of Legends

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Veronica Ortega Jönsson; Emil Tyssling Engström; [2023]
    Nyckelord :Virtual products; Hedonic value; Social ties; Social identity; PLS-SEM; buyer behaviour.; Virtuella produkter; Hedoniskt värde; Sociala band; Social identitet; PLS-SEM; Köpbeteende.;

    Sammanfattning : Flera olika typer av virtuella produkter växer i popularitet och värde i människors ögon. Inomden digitala spelvärlden spenderas en hög andel pengar på virtuella produkter som inte har ettfunktionellt syfte. LÄS MER

  3. 3. Ethical Hacking of a Virtual Reality Headset

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Olivia Höft; [2023]
    Nyckelord :Cyber Security; Ethical Hacking; Penetration Test; Virtual Reality Headset; Cyber Säkerhet; Etisk Hackning; Penetrationstest; Virituella Verklighets Glasögon;

    Sammanfattning : Weak product cybersecurity is an increasing problem within society, and a growing consumer product is the Virtual Reality (VR) headset. This thesis investigated common vulnerabilities in Internet of Things (IoT) consumer products and performed proof-of-concept exploits on the Meta Quest VR headset. LÄS MER

  4. 4. Nätverksvirtualisering : En jämförelse mellan overlay-teknikerna VXLAN, NVGRE & GENEVE

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Samuel Malmgren; [2023]
    Nyckelord :Overlay; VXLAN; NVGRE; GENEVE; Encapsulation;

    Sammanfattning : För att använda sig av tekniska produkter krävs en nätverksuppkoppling.Nätverksinfrastrukturen blir idag allt mer beroende av datacenter, en fysiskt eller virtuell platsdär datorer, servrar, lagringsenheter och nätverkskomponenter är samlade. LÄS MER

  5. 5. Användning av virtuell teknik inom produktion : Studie om implementering av augmented reality och virtual reality inom produktionsindustrin

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Martin Barosen; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens produktionsindustri söker en ständig utveckling av ny teknik för att möta de krav på massanpassade produkter från konsumenterna. Smart teknik och digitalisering kännetecknar huvudsakligen vad den senaste och fjärde industriella revolutionen kan erbjuda produktionsindustrin. LÄS MER