Sökning: "Virtuella världar"

Visar resultat 11 - 15 av 50 uppsatser innehållade orden Virtuella världar.

  1. 11. Interaction Principles of 3D World Editors in Mobile Phones with Focus on the User Experience

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Vincent Erik Wong; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : 3D world editors are widely used in mobile applications for manipulation of the virtual world, however, there are no frameworks of design regarding the best practice interaction principles for 3D world editors on mobile phones. By looking at methods, concepts, and functions used in general consumer world editors, this research focused on the development and design of a prototype, which was then used to evaluate the interactions principles divided in the following use cases: selection, placement and manipulation. LÄS MER

  2. 12. VR-tjänsters utmaningar och möjligheter för samskapande inom hustillverkningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Christoffer Hjelm; Per Järvinen; [2018]
    Nyckelord :Samskapande; virtuell verklighet; tjänster; VR; innovationsprocessen; tjänsteinnovationsprocessen; tjänstedominanta logiken; virtuell kundmiljö; virtuella världar; DART-modellen; Innovation Jams; Innovationstävling; incitament.;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka VR-tjänsters utmaningar och möjligheter för samskapande av olika varianter av hus inom hustillverkningsbranschen. Genom teoretiska studier och kvalitativa intervjuer har riktlinjer för hur företag kan använda VR-tjänster för samskapande framträtt. LÄS MER

  3. 13. Casting glamour : En fenomenologisk studie om HBTQ-personers uttryck av sexualitet och kön i Final Fantasy XIV

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Jacob Andersson; David Kägu; [2018]
    Nyckelord :MMORPG; LGBT; community; Final Fantasy XIV; sexuality and gender;

    Sammanfattning : Onlinespel tillåter spelare över hela världen att interagera med varandra på nya sätt i virtuella världar. Genom att skapa visuella representationer av sig själva kan spelarna nu kommunicera och uttrycka sig bortom den fysiska världens gränser. LÄS MER

  4. 14. Hur skapas marknader av deltagare i virtuella världar?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Wickman; [2017-08-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15. Resor – i virtuella eller verkliga världar. En studie om hur virtual reality kan påverka varumärken i resebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lina Ludwigson; [2017]
    Nyckelord :Virtual Reality; Resa; Thomas Cook; Varumärke; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur virtual reality-filmer från Thomas Cooks app ”Holiday 360” kan påverka konsumentens inställning till varumärket. Uppsatsen redovisar intervjupersonernas upplevelser av två VR-filmer i förhållande till en av Thomas Cooks 2D-filmer och tar upp aspekter som associationer till varumärket före, emellan och efter filmvisningarna, deras uppleva närvaro i den virtuella omgivningen samt reflektioner kring om och i så fall hur appen kan fylla en funktion för respondenten. LÄS MER