Sökning: "Virtuella världar"
Visar resultat 11 - 15 av 50 uppsatser innehållade orden Virtuella världar.
11. Interaction Principles of 3D World Editors in Mobile Phones with Focus on the User Experience
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : 3D world editors are widely used in mobile applications for manipulation of the virtual world, however, there are no frameworks of design regarding the best practice interaction principles for 3D world editors on mobile phones. By looking at methods, concepts, and functions used in general consumer world editors, this research focused on the development and design of a prototype, which was then used to evaluate the interactions principles divided in the following use cases: selection, placement and manipulation. LÄS MER
12. VR-tjänsters utmaningar och möjligheter för samskapande inom hustillverkningsbranschen
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka VR-tjänsters utmaningar och möjligheter för samskapande av olika varianter av hus inom hustillverkningsbranschen. Genom teoretiska studier och kvalitativa intervjuer har riktlinjer för hur företag kan använda VR-tjänster för samskapande framträtt. LÄS MER
13. Casting glamour : En fenomenologisk studie om HBTQ-personers uttryck av sexualitet och kön i Final Fantasy XIV
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : Onlinespel tillåter spelare över hela världen att interagera med varandra på nya sätt i virtuella världar. Genom att skapa visuella representationer av sig själva kan spelarna nu kommunicera och uttrycka sig bortom den fysiska världens gränser. LÄS MER
14. Hur skapas marknader av deltagare i virtuella världar?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
15. Resor – i virtuella eller verkliga världar. En studie om hur virtual reality kan påverka varumärken i resebranschen
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studien undersöker hur virtual reality-filmer från Thomas Cooks app ”Holiday 360” kan påverka konsumentens inställning till varumärket. Uppsatsen redovisar intervjupersonernas upplevelser av två VR-filmer i förhållande till en av Thomas Cooks 2D-filmer och tar upp aspekter som associationer till varumärket före, emellan och efter filmvisningarna, deras uppleva närvaro i den virtuella omgivningen samt reflektioner kring om och i så fall hur appen kan fylla en funktion för respondenten. LÄS MER