Sökning: "Visit Swedens marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Visit Swedens marknadsföring.

  1. 1. Visit Swedens marknadsstrategier : En kandidatuppsats om Visit Swedens val av internationella marknader jämfört med de regionala DMO:s prioriteringar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Adam Patko; Muhinde Issa; Belinda Geralf; [2019]
    Nyckelord :International markets; target groups; market segments; regional DMO:s; Visit Sweden´s Marketing; Internationella marknader; marknadssegment; regionala DMO:s; Visit Swedens marknadsföring;

    Sammanfattning : Huvudsyftet med denna uppsats är att förstå vad det finns för olika prioriteringar bland Visit Sweden och de regionala DMO:s när det kommer till en inriktning av den inkommande internationella turismen till Sverige. Vidare är vårt delsyfte att ta reda på hur samarbetet mellan Visit Sweden och de regionala destination managementorganisationer, s. LÄS MER

  2. 2. The two-faced moose : En studie om hur älgen används i internationell marknadsföring av Sverige

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Nathalie Liljedahl; Christina Knutsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how Visit Sweden has chosen to work with the moose as a symbol targeting the international market. The study was based on an image analysis of Visit Sweden's website and an interview study with Visit Sweden content strategist. LÄS MER

  3. 3. Sverigebilden internationellt : En studie inriktad på vilken bild av Sverige som kommuniceras internationellt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Caroline Lennefors; [2017]
    Nyckelord :Sverige; Visit Sweden; turism; marknadsföring; image; målgrupp; kommunikation; internationellt; Sverigebilden;

    Sammanfattning : Visit Sweden is a marketing company with the main objective to promote Sweden from a tourism perspective internationally. Visit Sweden’s main office is in Stockholm. Other than that, Visit Sweden has twelve abroad offices which focus on marketing of Sweden in the specific country. LÄS MER

  4. 4. Regional destinationsutveckling : Visit Roslagen, ett samarbete i tiden?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jenny Berntsson; [2015]
    Nyckelord :Destination Development; Planning; Municipality; Sustainable development; networking; collaboration; Roslagen; communication.; Destinationsutveckling; Planering; Kommun; Hållbar utveckling; Nätverk; Samarbete; Roslagen; kommunikation;

    Sammanfattning : En stor andel av Sveriges skatteberäknade inkomster genereras av besöksnäringen. Sverige har på grund av denna närings kraftiga ökning skapat en nationell strategi för både staten och näringslivet. LÄS MER

  5. 5. Nation Branding; A Brand New Marketing Tool on the Global Arena; A Qualitative Case Study in a Swedish Context

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Görel Englund; [2012]
    Nyckelord :Corporate Co-branding; Country of Origin; Cultural Branding; National Identity; Public Diplomacy;

    Sammanfattning : Global competition is becoming fierce. New marketing techniques are emerging, among them Nation Branding. The aim of this study is to answer the following questions: What is Nation Branding and how is it applied in Sweden? Why is Nation Branding controversial and when does it matter? The study is performed through a qualitative, abductive approach. LÄS MER