Sökning: "Visit Värmland"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Visit Värmland.
1. Virtual reality in tourism. Opportunity or pitfall? : Explorative case study of a place-based virtual reality experience of Mariebergsskogen
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : To what extent can virtual reality be used to induce real-life tourism? This question becomes even more relevant in these covid-19 times. However, research on virtual reality concerning tourism has not engaged substantively with this question yet and thus this study seeks to address this question. LÄS MER
2. Utformning av hållbar energikälla för fritidsfordon : Att skapa möjlighet för elförsörjning vid naturnära ställplatser
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Rapporten innefattar ett examensarbete inom högskoleingenjörsprogrammet i innovationsteknik och design vid Karlstads universitet. Projektet är en del av examinationen och utförs under vårterminen 2020 samt omfattar 22,5 hp. LÄS MER
3. Peripheral tales 6 houses awaiting a visit : 6 houses awaiting a visit
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : I have placed 6 houses alongside a country road in Värmland. By building new I have wanted to investigate the production of certain spatial moments; moments I have discerned from the presence of places, as the road passes them through this peripheral area. LÄS MER
4. En destinations attraktivitet - en annan destinations inspirationskälla : En intervjustudie om hur framgångsfaktorer inom marknadsföring kan överföras från en destination till en annan
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I dagens samhälle är det svårt att sticka ut och vara unik. Städer, regioner och nationer konkurrerar alla om turism och för att lyckas att vara konkurrenskraftig måste en gemensam bild lyftas fram. När detta görs uppfattas destinationen som attraktiv men det finns också fler sätt att skapa en attraktiv destination på. LÄS MER
5. ”Connect and share” – Den delningsbara destinationen : En intervjustudie som belyser Airbnb och vilka funktioner plattformen har för en destinations utveckling
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Delningsekonomi är ett fenomen som vuxit och tagit allt större plats inom turismindustrin genom exempelvis företag som Airbnb. Denna nya ekonomi opererar utanför den traditionella marknaden och kan därför inte anses bidra till samhället på samma sätt som företag inom den traditionella marknaden gör, samtidigt som företag som exempelvis Airbnb konkurrerar med bland annat vandrarhem, campingar och en del hotell. LÄS MER