Sökning: "Visual Narrative Game Design"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Visual Narrative Game Design.

  1. 1. How does the character’s visual design help convey the character’s background in Genshin Impact

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Chang Ge; Danyang Chen; [2023]
    Nyckelord :video games; character design; visual elements; character background; Genshin Impact;

    Sammanfattning : This study examines the relationship between the visual design of characters in thevideo game Genshin Impact and their character background. The study uses formal analysisand data collected on selected characters’ color choices, shapes, movements, facialexpressions, and backstories to analyze if the characters’ visual designs align with theirnarratives. LÄS MER

  2. 2. Player Environmental Awareness: Rules of Thumb for Environmental Storytelling in Role-Playing Games

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :SAMIR AOUN; CHI HONG CHAO; [2022-11-23]
    Nyckelord :Environmental Storytelling; Rules of Thumb; Guidelines; Environmental Awareness; Game Design; RPGs; Open World Games; Level Design;

    Sammanfattning : Environmental Storytelling is ”Staging player-space with environmental properties that can be interpreted as a meaningful whole, furthering the narrative of the game”. While many techniques present methods to guide players within levels or immerse the player, few are specifically targeted towards environmental storytelling and how players can be attracted to environmental storytelling. LÄS MER

  3. 3. Visualisering av krisberedskap i brädspel : En visual analysis av spelet Prepper - Var inte rädd, var förberedd!

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jesper Hoff; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This essay goes through how the board game Prepper - Var inte rädd, var förberedd! Visualizes crisis information. By using perform a semiotic analysis, you can see how the game visualizes crisis information for the player. LÄS MER

  4. 4. Audionarratologi Inom Spel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Lukas Normell; Marcus Larsson; [2020]
    Nyckelord :Audionarrotology; Text-based video game; Sound effects; Sound design; Voice-over design; Narrative; Twine; Audionarratologi; Textbaserat spel; Ljudeffekter; Ljuddesign; Voice-over design; Narrativ; Twine.;

    Sammanfattning : I dagens samhälle blir underhållningen mer digital, det blir allt mer vanligt att lyssna på en ljudbok istället för att läsa själv. Eftersom spelindustrin är en av de populäraste formerna av underhållning idag ville vi undersöka hur man kan använda sig av audionarrotologi inom spel. LÄS MER

  5. 5. The Visual Conveyance of Narrative : From A Cognitive Perspective

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Ossian Borg Gyllenbäck; [2019]
    Nyckelord :narrative; visuals; video games; mise-en-scene; fabula syuzhet; engagement; casual cognition; narrativ; visuell; datorspel; mise-en-scene; fabula syuzhet; engagemang; kausal kognition;

    Sammanfattning : This qualitative study aims to explore, from a cognitive perspective, the influence visuals have on conveying the game's narrative and how this engages the player. The focus being to further the understanding of how both visuals and narrative affect the overall experience. LÄS MER