Sökning: "Visual Objective Theory"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Visual Objective Theory.

  1. 1. Exploring fear of crime : A quantitative study of differential experiences among minority and majority bias-crime victims

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)

    Författare :Sofia F. M. Schmidt-Kallesøe; [2023]
    Nyckelord :bias-crime; fear of crime; majorities; minorities; minority stress theory; routine activities theory;

    Sammanfattning : This thesis addresses a significant knowledge gap in the existing literature on bias-crime, which primarily focuses on minorities while neglecting the experiences of majorities. The primary objective of this study is to shed light on bias-crimes targeting majorities and compare their impact on fear of crime with those experienced by minorities. LÄS MER

  2. 2. SMUTS : En sociosemiotisk analys av Balenciagas "The Mud Show" 2022 utifrån Pierre Bourdieus teori om kapital samt nutida mediala representationer av kriget i Ukraina.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Andrea Rosberg; [2023]
    Nyckelord :Balenciaga; runway; fashion; haute couture; mud; media; war; Ukraine; provocation; capital; taste; Balenciaga; runway; mode; haute couture; lera; media; krig; Ukraina; provokation; kapital; smak;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to examine how the media representation of the war in Ukraine is portrayed in Balenciaga’s runway for "Summer 23" collection in Paris Fashion Week 2022. To reach the objective of this study I used an approach based on a qualitative method with support from theories concerning socio-semiotics, Pierre Bourdieu’s theory of capital, provocation and taste. LÄS MER

  3. 3. En fredsduva. Eller? : En semiotisk visuell analys av ukrainska krigstidsaffischer.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Nataliia Mykhailetska; [2023]
    Nyckelord :Dove of Peace; Poster; Ukraine; Representation; Semiotics; Symbol; Illustration; Acquired disability; Inclusion; Unicef.; Fredsduvan; Affisch; Ukraina; Representation; Semiotik; Symbol; Illustration; Förvärvad funktionsnedsättning; Inkludering; Unicef.;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt fredsduvan som symbol i ukrainska krigsaffischer och vilken påverkan dess gestaltning får för slut resultatet. Syftet med arbetet var att skapa en djupare förståelse i hur en traditionell symbol, i detta fall fredsduvan, kan användas för att skapa en opinion för ett specifikt ändamål. LÄS MER

  4. 4. Static or Dynamic: An experimental study : The Impact of animation principles on user engagement on LinkedIn

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Stina Freid; Alexandra Gredeus Ampuero; [2023]
    Nyckelord :Engagement; Motion Graphics; 12 Basic Animation Principles; Digital Marketing; LinkedIn; Social Networking Sites; Organic Posts; Nudges; Dynamic Posts; and Static Posts;

    Sammanfattning : Engagement. This has become a key concept in the field of marketing. The concept of "engagement" is utilized to describe the way users instantly engage with brands using clicks, reactions, comments, and sharing. Brands and advertisers utilize media platforms to increase brand awareness and create customer-engaging content. LÄS MER

  5. 5. Interaction design for Augmented Reality Head-Up Displays : Developing graphics design and evaluating perceptual and safety aspects for navigation use cases

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Johan Hansols; [2022]
    Nyckelord :industrial design engineering; human-centered design; user experience design; Augmented reality head-up displays; visual perception; AR-HUD navigation; automotive industry; user-testing; teknisk design; användarcentrerad design; användarupplevelsedesign; head-up-displayer med förstärkt verklighet; visuell perception; AR-HUD-navigering; fordonsindustri; användartestning;

    Sammanfattning : The interactions with everyday products and technology are often done without being noticed or reflected upon. Interactions driving a vehicle are happening automatically for most people when having experience driving. LÄS MER