Sökning: "Visual Rhetoric"

Visar resultat 21 - 25 av 126 uppsatser innehållade orden Visual Rhetoric.

  1. 21. Grön, grönare, greenwashing : En kvalitativ textanalys av hur greenwashing uttrycks i förpackningsdesign

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Tanja Butkuviene; [2022]
    Nyckelord :Executional greenwashing; sustainability communication; packaging design; qualitative analysis; Executional greenwashing; hållbarhetskommunikation; förpackningsdesign; kvalitativ textanalys;

    Sammanfattning : Medan många företag ställer om till grön produktion och marknadsför dessa gröna initiativ, utnyttjar vissa företag denna trend genom greenwashing, vilseledande marknadsföring som inte håller det som lovas. Trots att greenwashing är ett allvarligt problem för samhälle, företag och individ, finns väldigt lite forskning, specifikt kring greenwashings visuella uttryck, eller executional greenwashing. LÄS MER

  2. 22. The Media Representation of Mental Health Awareness to Support Therapy and Recovery for Health Workers: : A Discourse Analysis to Break Mental Health Stigma

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Rick Gianluca Nowfer; [2022]
    Nyckelord :Mental Health; Health workers; Mental Health Stigma; Media for therapy and recovery; MH representation; Media health technologies; visual storytelling; E-mental heath.;

    Sammanfattning : The mental health (MH) of health workers during the 2019 pandemic has been severely affected by the disruptive coping and heavy workload management of the Covid crisis. Critical emergency contexts trigger many MH issues and disorders in many health workers who do not have adequate tools and strategies to respond to MH threats when traditional medical methods cannot be provided. LÄS MER

  3. 23. Vill du vara en bra eller dålig människa? : En kritisk visuell retorikanalys av UNHCR:s övertygelsestrategier i reklamfilmer om flyktingkrisen i Ukraina

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Maya Sjöstedt; Elin Öström; [2022]
    Nyckelord :UNHCR; Charity advertising; Rhetorical analysis; Persuation strategies; Humanitarian organizations; UNHCR; Välgörenhetsreklam; Retorisk analys; Övertygelsestrategier; Välgörenhetsorganisationer;

    Sammanfattning : It’s significant for charities to incorporate persuasion strategies into their communication to create engagement and encourage donations. This is especially important in circumstances of war due to the millions of people who are forced to flee and need emergency assistance. LÄS MER

  4. 24. Kroppsnormer, ideal och kroppsinklusivitet i ett samhälle präglat av “den perfekta kroppen” : En semiotisk bild- och retorisk analys av Victoria´s Secret & Twilfit By Change´s visuella kommunikation 

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Evelina Hallin; Frederikke Ulm; [2022]
    Nyckelord :Organizational identity; Organizational image; Victoria’s Secret; Twilfit By Change; Constructed communication; Body norms and Body ideals; Organisations identitet; Organisations image; Victoria’s Secret; Twilfit By Change; Konstruerad kommunikation; Kroppsnormer; Kroppsideal;

    Sammanfattning : This study aims to understand the complexity underwear brands are subject to in particular in relation to their explicit use of models to create an organizational identity and image. Through two underwear brands (Victoria’s Secret and Twilfit By Change) we intend to examine their use of models in different sizes and different skin tones through visual communication (imagery and text) on their respective websites. LÄS MER

  5. 25. Vilket krig är viktigast? : En kvalitativ retorikanalys av hur NGO:s framställer sig själva och krig med avsikten att övertyga sin publik att donera pengar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Märta Domberg; Shisa Nordström; [2022]
    Nyckelord :Rhetorical analysis; Visual rhetoric; Semiotics; NGO; Syrian war; Ukrainian War;

    Sammanfattning : In times of war, help and support is provided by NGO:s, and this essay investigates the NGO:s strategies for seeking support in times of war and crisis. Previous research has shown that refugees are portrayed differently in the media depending on their background. LÄS MER