Sökning: "Visual brand profile"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Visual brand profile.
1. Hållbarhet, färg & form : En grafisk profilguide för visuell kommunikation av hållbarhet
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Uppmärksamhet på miljön och att uppnå ett mer hållbart sätt att leva har ökat bland allmänheten och företag under flera år. Denna artikel har som ändamål att undersöka hur ett företag kan förmedla sina värderingar om hållbarhet inte bara genom ord och texter utan också genom grafisk design och visuell kommunikation. LÄS MER
2. Känslor, identitet och branding : En analys av vinproducenters Instagramkommunikation
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This paper examines how wine brands use emotional branding and narrative identities to connect with customers on Instagram. The research questions were as follows: How do winemakers use emotional branding in their communication on Instagram? How does the narrative that the company tells about itself relate to the customer's identity? To answer this, a semiotic analysis was made where three different wine producers were examined. LÄS MER
3. Redesign of a website and visual brand language : Development of a new website and graphic profile for an energy efficiency company
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : The project that is presented in this report is the result of a master thesis for the Industrial Design Engineering programme at Luleå University of Technology. The project was conducted towards and together with the company Leosol during the fall of 2020. LÄS MER
4. Skapandet av en grafisk profil till frisörföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Denna undersökning genomfördes tillsammans med Marie Gustavsson, ägare av frisörföretaget Studio M. Målet var att skapa en grafisk profil, som ska hjälpa företaget att förmedla nedanstående värdeord och värderingar: Rofyllt Personligt Lyhört Kvalitet Familjärt Yrkesstolthet Allas lika värde För att få kännedom om hur logotyper hos frisörer ser ut idag, genomfördes en visuell innehållsanalys. LÄS MER
5. Att förändra utan att förstöra : En intervjuundersökning om hur externa byråer arbetar med rebranding
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och designSammanfattning : Companies are required to have the ability to be attractive because of today's intense market. They have to constantly make sure that their visual elements and graphic profile are related to the current market conditions. LÄS MER