Sökning: "Visual identity"

Visar resultat 1 - 5 av 387 uppsatser innehållade orden Visual identity.

  1. 1. National Heroes, Digital Soldiers, Vulnerable Children and all the Others: A Critical Discourse Analysis of Videos Communicating the QAnon Conspiracy Theory

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Cecilia Gatenheim; [2024-02-23]
    Nyckelord :conspiracy theory; far-right; emotions; video analysis; discourse analysis;

    Sammanfattning : This thesis analyses the making of Us and Them in videos communicating the QAnon conspiracy theory, which have been circulating on online social forums. For this purpose, Multimodal Critical Discourse Analysis is used, together with Sara Ahmed’s cultural theory of emotions. LÄS MER

  2. 2. Fighting Stereotypes and Empowering Roma Youth through Participatory Film : A Case Study Based on a Participatory Film Project Conducted in the Roma Community in Glasgow, Scotland

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Katarzyna Dlugosz; [2024]
    Nyckelord :communication for development; participatory video; video for social change; Roma; young people; self-representation; stereotype; community; transformation; empowerment;

    Sammanfattning : The Roma community has long been subjected to negative stereotypes and misrepresentations in the public sphere, leading to discrimination and prejudice. Roma youth in Glasgow, Scotland, supported by the Roma-led organisation Romano Lav, have taken an active role in challenging these negative portrayals through a participatory film project. LÄS MER

  3. 3. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nora Claesson; Lisa Persson; [2024]
    Nyckelord :Tobaksfria nikotinprodukter; Visuell kommunikation; Instagram; Varumärkesidentitet; Känslomässig varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER

  4. 4. Visualisering av tystade historier - En dekolonial kulturanalys av verket I firandet av vår kamp finns deras undergång

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Jennifer Turano; [2023-08-09]
    Nyckelord :Memorials; Whiteness; Non-whiteness; Decolonial artivism; Decolonial theory; Post-immigrant generations; Racism; Memory;

    Sammanfattning : The dominant narrative of history, prevalent in Sweden, is of a country which has no structural racism and that had no part in the colonization of the Americas or in the transatlantic slave trade. This is far from the truth, and this study connects Sweden’s role in the slave trade and as a country with colonial ambitions, as well as its history of racial biology, with the racialization of non-white bodies. LÄS MER

  5. 5. En utmanad bildtradition - En formalestetisk undersökning och analys av Ellen Trotzigs Självporträtt från 1906

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Amanda Bråliden; [2023-06-07]
    Nyckelord :Ellen Trotzig; women self-portrait in the early 20th century; self-portrait traditions; identity;

    Sammanfattning : This thesis examines the self-portrait made the year 1906 by the Swedish artist Ellen Trotzig. Bought by the Gothenburg Museum of Art in 1908, it remains one out of five contemporary oil paintings made by female artists that the museum purchased during the years between 1900 - 1910. LÄS MER