Sökning: "Visual marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 212 uppsatser innehållade orden Visual marketing.

  1. 1. Det börjar lukta surt... : En semiotisk studie om Oatlys kommunikationsstrategier i reklamkampanjen Spola mjölken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jenny Gustafsson; Amanda Ingvarsson; [2020]
    Nyckelord :semiotic study; Oatly; sustainability; legitimacy theory; DotCool; semiotics; rhetoric; commercial; advertising; visual communication; strategy; semiotisk analys; Oatly; hållbarhet; legitimitet; DotCool; semiotik; retorik; reklam; marknadsföring; visuell kommunikation; reklamfilm; strategi;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är miljön ett viktigt och mycket omdebatterat ämne, och att välja hållbara livsmedel har blivit hög prioritet för många, vilket mynnar ut i en hög efterfrågan hållbara och inte minst veganska råvaror. Veganska alternativ till mjölk, exempelvis havredryck, har därför framtagits och anses vara ett bra alternativ för den som värnar om både miljö och hälsa. LÄS MER

  2. 2. Keeping in touch with millennials: How millennial consumers handle the inability to touch clothes when shopping online

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Ted Stenberg; Linyue Zhao; [2019-07-03]
    Nyckelord :E-commerce; Clothes; Inability to touch; Touch compensation; Millennials;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  3. 3. The Future of Scent as Trademarks in the European Union - A comparative study of the challenges and possibilities for protection of olfactory signs in the European Union and the United States

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Robin Klingberg; [2019-06-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As the uses and functions of trademarks changes, the type of sign considered trademarks changes as well. Today, many would consider sound jingles or even colors as obvious choices in a successful marketing strategy. Though somewhat lurking in the shadows for at least three decades, olfactory signs have yet to reach their breakthrough. LÄS MER

  4. 4. Are You Creating Socially Responsible Visual Communication? : An Exploratory Study of Fashion Companies’ External Social Responsibility on Instagram: A Marketer’s Perspective

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Avesta Diliwi; Josefin Bäcker; [2019]
    Nyckelord :CSR; Social Responsibility; External Social Responsibility; Body Image Representation; Body Image; Diversity; Body Size; Ethnicity; Skin Color;

    Sammanfattning : Background: Following the development of digitalization and the emergence of social media a lot of attention has been drawn upon how these platforms are influencing the fashion industry and fashion marketing. As society is becoming more ethics and health conscious, fashion companies’ visual representations in social media are drawing more attention - who is represented and how are these representations portrayed. LÄS MER

  5. 5. Knack knack. Vem där? Populism! - visuell analys på valfilmer från Sverigedemokraterna och Vänsterparitet inför valet 2018

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Olof Af Geijerstam; Annika Rudolph Lundh; [2019]
    Nyckelord :Political communication; semiotic; rhetoric; branding; election movie; Sverigedemokraterna; Vänsterparitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Political parties use different strategies to get the voters to vote for them. The technological development has meant that the use of election movies no longer is something only used in The United States but also something used in Sweden. LÄS MER