Sökning: "Visual marketing"

Visar resultat 21 - 25 av 348 uppsatser innehållade orden Visual marketing.

  1. 21. The Underdog Brand Position

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Diogo de Lima; Darragh Moorhouse; Can Üner; [2023]
    Nyckelord :Underdog; Underdog Brand; Underdog Brand Positioning; Brand Positioning; Brand Strategy; Branding; Rhetoric; Brand Identity; Brand Image; Communication; Top Dog; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Underdog Brand Position Date of Seminar: 31-05-2023 Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Diogo de Lima, Darragh Moorhouse & Can Üner Advisor: Mats Urde Key words: Underdog, Underdog Positioning, Branding, Rhetoric, Identity, Communication, Image, Top Dog. Purpose: The purpose of this paper is to explore the Underdog Brand Position (and its link to Rhetoric) to understand What is an Underdog Brand Position, How are Underdog Brand Positions Used and Why and When is an Underdog Brand Position a viable strategy. LÄS MER

  2. 22. Att döma en bok efter dess omslag : En studie om visuella trender och könsframställningar på romantikböcker

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Selma Memic; Zuni Aurora Vargas Catalan; [2023]
    Nyckelord :visual analysis; content analysis; visual trends; book covers; romance books; gender stereotypes; visuell innehållsanalys; visuell analys; visuella trender; bokomslag; romantikböcker; könsstereotyper;

    Sammanfattning : Bokomslaget är ett viktigt marknadsföringsverktyg för att attrahera konsumenter och är den första kontakten en läsare har med boken. Romantikböcker står för 18 % av försäljningen av fiktion och 82 % av läsarna är kvinnor. LÄS MER

  3. 23. Visual Merchandising Approaches : A Comparative Study of High-End and Fast-Fashion Window Dressing Design

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Yufan Cui; Varissara Nattakrannuwat; [2023]
    Nyckelord :Visual Merchandising; Window Displays; High-End and Fast Fashion Apparel Retailers; Marketing Strategies; Branding; Design Elements; Comparative study; Visual Content Analysis; Retail Industry;

    Sammanfattning : In this comparative study, the design elements and visual merchandising approaches employed in window displays by high-end and fast-fashion retailers are investigated. The study utilizes a visual content analysis method with standardized evaluation criteria to analyze the window displays of six high-end and six fast-fashion stores located in Paris. LÄS MER

  4. 24. How Does Visual Merchandising in Fashion Retail Stores Affect Consumers’ Brand Experience and Behavior? : A qualitative study about psychological- and personal factors affecting customers' channel selection in-store vs. online when purchasing clothes.

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Makda Adhanom; Natasha Alvaro; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title:  How Does Visual Merchandising in Fashion Retail Stores Affect Consumers’ Brand Experience and Behavior? Research question: How do psychological- and personal factors influence customers' channel selection (in-store vs. online) when purchasing clothes from fashion retailers?   Purpose:  The purpose of this study is to explore consumers' brand experience and behavior when buying in-store and online. LÄS MER

  5. 25. Indirekt reklam av alkohol på Instagram : En kvalitativ studie i hur Hernö Gin använder semiotiska resurser för att indirekt uppmana till konsumtionen av alkohol

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Filip Andersson; [2023]
    Nyckelord :Semiotic resources; advertising. alcohol consumption; indirect messages; Semiotiska resurser; reklam; alkoholkonsumtion; indirekta meddelanden;

    Sammanfattning : I det digitala samhället har reklamens utveckling och användning genomgått förändringar, där den visuella reklamen i sociala medier har blivit den mest framträdande formen av reklam. En särskilt kontroversiell typ av reklam är alkoholreklam, eftersom den kan påverka människor till ökad alkoholkonsumtion, vilket kan få negativa konsekvenser. LÄS MER