Sökning: "Visual rhetoric"
Visar resultat 21 - 25 av 126 uppsatser innehållade orden Visual rhetoric.
21. Grön, grönare, greenwashing : En kvalitativ textanalys av hur greenwashing uttrycks i förpackningsdesign
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Medan många företag ställer om till grön produktion och marknadsför dessa gröna initiativ, utnyttjar vissa företag denna trend genom greenwashing, vilseledande marknadsföring som inte håller det som lovas. Trots att greenwashing är ett allvarligt problem för samhälle, företag och individ, finns väldigt lite forskning, specifikt kring greenwashings visuella uttryck, eller executional greenwashing. LÄS MER
22. The Media Representation of Mental Health Awareness to Support Therapy and Recovery for Health Workers: : A Discourse Analysis to Break Mental Health Stigma
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The mental health (MH) of health workers during the 2019 pandemic has been severely affected by the disruptive coping and heavy workload management of the Covid crisis. Critical emergency contexts trigger many MH issues and disorders in many health workers who do not have adequate tools and strategies to respond to MH threats when traditional medical methods cannot be provided. LÄS MER
23. Vill du vara en bra eller dålig människa? : En kritisk visuell retorikanalys av UNHCR:s övertygelsestrategier i reklamfilmer om flyktingkrisen i Ukraina
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : It’s significant for charities to incorporate persuasion strategies into their communication to create engagement and encourage donations. This is especially important in circumstances of war due to the millions of people who are forced to flee and need emergency assistance. LÄS MER
24. Kroppsnormer, ideal och kroppsinklusivitet i ett samhälle präglat av “den perfekta kroppen” : En semiotisk bild- och retorisk analys av Victoria´s Secret & Twilfit By Change´s visuella kommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This study aims to understand the complexity underwear brands are subject to in particular in relation to their explicit use of models to create an organizational identity and image. Through two underwear brands (Victoria’s Secret and Twilfit By Change) we intend to examine their use of models in different sizes and different skin tones through visual communication (imagery and text) on their respective websites. LÄS MER
25. Vilket krig är viktigast? : En kvalitativ retorikanalys av hur NGO:s framställer sig själva och krig med avsikten att övertyga sin publik att donera pengar
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : In times of war, help and support is provided by NGO:s, and this essay investigates the NGO:s strategies for seeking support in times of war and crisis. Previous research has shown that refugees are portrayed differently in the media depending on their background. LÄS MER