Sökning: "Visual web design"

Visar resultat 1 - 5 av 144 uppsatser innehållade orden Visual web design.

  1. 1. Insights of an accessible e-commerce website : Investigating cognitive accessibility in the checkout process

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Sanna Jangklint; [2023]
    Nyckelord :Web accessibility; Cognitive accessibility; E-Commerce; Digital checkout; Cognition;

    Sammanfattning : Accessible web interfaces are crucial for the inclusion and independence of all groups in society. Cognitive accessibility aims to make content more accessible for individuals with cognitive disabilities, such as people with learning disabilities (e.g. dyslexia, dysgraphia) and age-related disabilities (e. LÄS MER

  2. 2. Samskapande med AI i webbdesign : Utforskande av sätt att implementera människa-AI samarbete i en designprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Hampus Jaanson; Markus Harrvik; [2023]
    Nyckelord :AI; co-design; design thinking; Human-centered design; web design; AI; design thinking; medskapande design; människocentrerad design; webbdesign;

    Sammanfattning : De senaste årens utveckling av generativ AI har fått mycket uppmärksamhet i etablerade medier och generellt i samhället, vilket bland annat har handlat om bildgenereringsverktyg. Något som det saknas tidigare forskning kring är hur text-tillbild AI kan användas inom webbdesign. LÄS MER

  3. 3. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER

  4. 4. The importance of navigability when navigating through student merchandise : A study to research how navigability could improve student e-commerce

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Emelie Gunnesson; Carl Jungerth; Oscar Malmros; Oscar Eriksson; Jonathan Sjöberg; Linus Appelquist; Jacob Törnberg Zeinetz; Lowe Osla; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this report is to examine how a web application should be designed with regard to navigability. E-commerce is a growing sector hence it is of great value to know how to build a web application for the users, this report has chosen to focus on students as the target group. LÄS MER

  5. 5. Enhancing Brand Experience Through UI Elements Aligned With Brand Values : An Investigation of the Interconnected Fields of User Experience and Brand Experience Within the Context of IKEA’s E-commerce Website

    Magister-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Ráhel Anna Balogh; Máté Kézy; [2023]
    Nyckelord :user experience design; user interface design; visual design; brand experience; e-commerce website; hedonic quality; brand values; UI elements;

    Sammanfattning : In today’s competitive landscape, shaping positive digital experiences with the brand is crucial for the company’s market success. The study aimed to investigate the interconnected relationship between User Experience (UX) and Brand Experience (BX) by exploring the potential for enhancing BX through the implementation of User Interface (UI) elements aligned with brand values within an e-commerce website. LÄS MER