Sökning: "Visual-feedback."

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade ordet Visual-feedback..

  1. 1. Smarta kläder, användbarhet och påverkan på arbetsbeteende – användartestning av en prototyp

    Magister-uppsats, KTH/Ergonomi; KTH/Ergonomi

    Författare :Dmitrij Kasyanov; Inga Mikhaltchouk; [2019]
    Nyckelord :smart clothes; product development; work-related behavioral change; usability; usability aspekts; usability studies; usability testning; testequipment; development process; wearable technology; wearable sensors; feedback; visual feedback; auditory feedback; vibrotactile feedback; multimodal feedback; smarta kläder; användbarhet; produktutveckling; arbetsrelaterad beteendeförändring;

    Sammanfattning : Smarta kläder är en kroppsnära teknik som består av kläder som har i sig integrerade/invävda sensorer vilka mäter kroppssignaler, arbetsställningar och rörelser och visar information om eventuella överbelastningar. Syftet i denna studie var att utvärdera prototyp 1 av ett smart arbetsklädersystem genom att utreda användarnas upplevelse (user experience) och användbarhet av prototypen samt prototypens påverkan på testpersonernas arbetsbeteende. LÄS MER

  2. 2. OakMood : A Visual Evaluation Method for Emotional Aspects of User Experience

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Carl Viktor Hedström Gustavsson; [2019]
    Nyckelord :User experience; evaluation; emotional feedback; visual feedback; iterative design process; research through design.;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate how images can be used to provide emotional feedback on user experience. The report describes the iterative process of developing OakMood, an image-based design evaluation method that provides designers with user generated visual feedback. LÄS MER

  3. 3. Visuell återkoppling i casinospel : Visuell återkoppling påverkar spelandet i casinospel

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS); KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hanna Bjarre; Matilda Richardsson; [2019]
    Nyckelord :Gambling; Online gambling; Visual feedback; Animations; Slot Machine; Behavior; Popup-window; Risk-taking; Spelande; Online spelande; Visuell återkoppling; Animationer; Enarmad bandit; Beteende;

    Sammanfattning : Nya casinon dyker upp allt oftare och spelberoende är ett återkommande ämne i nyheterna. Trots alla nya onlinecasinon finns det inga studier idag som undersöker hur den visuella aspekten av dessa onlinespel påverkar spelarna. LÄS MER

  4. 4. Machine visual feedback through CNN detectors : Mobile object detection for industrial application

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för elektronikkonstruktion

    Författare :Kastriot Rexhaj; [2019]
    Nyckelord :Object detection; CNN; SSD; Faster R-CNN; YOLO; TensorFlow; ARM; Android; Deep learning; Machine vision.;

    Sammanfattning : This paper concerns itself with object detection as a possible solution to Valmet’s quest for a visual-feedback system that can help operators and other personnel to more easily interact with their machines and equipment. New advancements in deep learning, specifically CNN models, have been exploring neural networks with detection-capabilities. LÄS MER

  5. 5. Exploring the value of adding airflow to the VR-developer’s toolkit

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Robbert Troost; [2019]
    Nyckelord :immersion; presence; airflow; virtual environments;

    Sammanfattning : To achieve the highest levels of immersion and presence possible in a Virtual Reality experience, all of the sensory input we receive in the real world must be simulatable in Virtual Environments (VE) as well. Foregoing the more popular audio-visual feedback, this project aims to better understand the benefits of adding tactile feedback (namely that of airflow) to the VR-developer‟s toolkit. LÄS MER