Sökning: "Visualisering"

Visar resultat 1 - 5 av 794 uppsatser innehållade ordet Visualisering.

  1. 1. Tillämpning och Visualisering av Kvaternioner

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaper

    Författare :Emil Hietanen; Hampus Ahlebrand; Henrik Petterson; Philip Karlsson; [2020-07-01]
    Nyckelord :Kvaternion; Kvatternionram; Gaussavbildning; Rotation; Orientering; Stelkroppsdynamik; Visualisering; Bält-tricket; Bolltricket.;

    Sammanfattning : Den här rapporten undersöker hur kvaternioner kan visualiseras och användas i diversetillämpningar. Generaliseringen av komplexa tal upp till fyra dimensioner, senare känt somden hyperkompelxa talmängden kvaternioner presenterades för världen av Sir William RowanHamilton, 1854, och har sedan dess applicerats inom flera områden. LÄS MER

  2. 2. Mitt bästa jag som pianist- Mental träning för scenframträdande

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Hampus Hedgrund; [2020-06-08]
    Nyckelord :mental träning; musikaliskt flöde; scenframträdande; mental avslappning; muskulär avslappning; avslappning; visualisering; nervositet; prestationsångest; pianoframträdande;

    Sammanfattning : Arbetet handlar om reflektion kring rollen som musiker på scen. Frågor om mental träning isamband med scenframträdande har sitt ursprung i författarens egna erfarenheter sominstrumentalist. LÄS MER

  3. 3. Visualization in games: How is health and health-changes visualized in games? : An analysis of game graphics in current games

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik; Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Jonathan Karlén; Oscar Sandell; [2020]
    Nyckelord :Video game graphics; visuals; recent games; game design; content analysis; Videospel spelgrafik; grafik; nutida spel; speldesign; innehållsanalys;

    Sammanfattning : The following study investigates how recent games (2014 - 2018) visualize health and health changes, with a focus on the player character’s health, the player character taking damage and the graphical user interface (GUI). 50 games were coded via gameplay videos on YouTube and then analysed. LÄS MER

  4. 4. Vilka olika former av stöd kan gynna nyanländas lärande i matematik?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Ahmad Yousef; [2020]
    Nyckelord :mathematics; newly arrived students; scaffolding; teaching; matematik; nyanlända elever; stöd; lärande;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport är att undersöka olika former av stöd och hjälpmedel som är tillgängliga för nyanlända studenter och kan användas som ett stöd i elevernas inlärningsprocesser för att förbättra deras resultat i matematik. För att undersöka vad tidigare forskning visar börjar jag från följande fråga i detta arbete: Vilka olika former av stöd kan gynna nyanlända studenters lärande i matematik? Frågan har fungerat som ett stöd och visat riktningen under arbetet. LÄS MER

  5. 5. Gillette - What can a man be? Kvalitativ semiotisk analys av Gillettes reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Kultur och samhälle

    Författare :Maya Kallin; [2020]
    Nyckelord :Gillette; toxisk; toxic; maskulinitet; masculinity; woke-washing; woke; washing; representation; storytelling; metoo; me; too;

    Sammanfattning : I den här studien analyseras företaget Gillettes visualisering av maskuliniteter i deras reklamfilm We Believe: The best men can be. Undersökningen utgår från hur företaget förhåller sig till genus efter rörelsen #metoo som slog igenom 2017. LÄS MER