Sökning: "Visuell inlärning"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden Visuell inlärning.
1. Exploring serial positioning effects in Claeson-Dahl's Test for verbal learning and retention – a naturalistic study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Serial positioning effects and the derived recency ratio has shown increasing promise as clinical tools for evaluating neurocognitive disorders. These measures have remained unexplored in Claeson-Dahl’s Test for verbal learning and retention (CDT). LÄS MER
2. Visual Attention Guided Adaptive Quantization for x265 using Deep Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The video on demand streaming is raising drastically in popularity, bringing new challenges to the video coding field. There is a need for new video coding techniques that improve performance and reduce the bitrates. LÄS MER
3. Mångfaldens omslag : En innehållsanalys av kulturell mångfald i bilderböcker på svenska riktade mot barn mellan 0-6 år.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka kulturell mångfald i bilderböcker på svenska som är riktade mot barn mellan 0-6 år. Projektet skulle bidra med ytterligare kunskap om representationer av kulturell mångfald i barnlitteraturen. LÄS MER
4. Body patterning and cognition in cephalopods - a literature review
Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and HealthSammanfattning : Cephalopods are a valuable model for studying the evolution of cognition due to their distinctive brain structure, organisation, and connectivity patterns compared to vertebrates. The development of large brains and behavioural complexities are believed to be triggered by evolutionary pressures stemming from factors like heightened predation, more demanding foraging conditions, and intense mating competition. LÄS MER
5. Bildundervisning i svenska skolan : Studie om hur bildlärare talar kring undervisningen för att främja inlärningen
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur bildlärare resonerar om och beskriver strategier för att i sin undervisning främja inlärningen. Då bildlärarna har haft olika strategier på hur den har varit uppbyggd, har det varit en stor fråga kring hur en undervisning kan se ut. LÄS MER