Sökning: "Visuell kommunikation"
Visar resultat 11 - 15 av 626 uppsatser innehållade orden Visuell kommunikation.
11. Från grön tradition till modern trend : En innovativ förpackningsdesign för ekologiskt kaffe, med syfte att attrahera en yngre generation.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
12. TikTok, en förutsättning för dagens marknadskommunikation. : En studie om hur företag använder nya sociala medieplattformar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sociala mediemiljön är ständigt i förändring och det lanseras kontinuerligt nya plattformar som användare etablerar sig på. Syftet med studien var att undersöka hur företag använder nya sociala medieplattformar som marknadskommunikationskanaler, samt om företagens tidigare erfarenheter inom sociala mediemarknadsföring underlättar utformningen av marknadsföringsstrategier på nya plattformar. LÄS MER
13. Den virile mannen : Visuell representation av manlig intimitet i relation till patriarkala normer för manlig vänskap
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This essay explores male intimacy in popular culture, specifically focusing on how the visual representation of male intimacy in The Blaze's music video Virile can be interpreted in relation to male friendship within patriarchal norms of masculinity in music videos through a western perspective. The method used was semiotic film analysis and theories of body language and representation to analyze the material, which was divided into stages based on dramaturgy. LÄS MER
14. #malmö och stadens representation : En studie om vardagskultur i Malmö, grundad i Instagram
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The study examined the most common visual representations of the city of Malmö on Instagrams #malmö hashtag over four days. The images were analyzed from a contextual perspective and a constructivist approach. LÄS MER
15. Den mörka sanningen eller en hoppfull förändring? : En studie över hur visuell kommunikation och visuell retorik används i kampanjer gällande våld i nära relationer
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : En undersökning gällande hur kampanjer gällande våld i nära relationer kommunicerar visuellt genom retorik. Undersökningen utförs med en semiotisk bildanalys. Den kreativa lösningen blev varumärket BOYLIFE, vars mål är att arbeta förebyggande mot våld genom att arbeta mot unga killar. LÄS MER